مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

زیرساخت‌های ماندگار نمایشگاهی در موزه دفاع مقدس قم ایجاد شود

حجت الاسلام «لقمانپور» گفت: لازم است هر سال در نمایشگاه یاد یاران، یکی از زیرساخت‌های ماندگار مربوط به حوزه ایثار و شهادت احداث شود تا همواره یک گام رو به جلو باشیم.
کد خبر: ۶۸۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳ - 08September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در آیین رونمایی از پوستر و شعار نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیدات فراوانی بر تشکیل جبهه نیرو‌های انقلاب و همدلی و هم افزایی آنان دارند.

زیرساخت‌های ماندگار نمایشگاهی در موزه دفاع مقدس قم ایجاد شود

وی افزود: خدا را شاکریم که توانسته ایم در جبهه‌ای که به برکت گنجینه عظیم دفاع مقدس، تشکیل شده نقش آفرینی داشته باشیم و به اندازه سهم خود اثرگذار باشیم.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم و هدیه‌ای ارزشمند به مردم استان شمرده می‌شود و لذا باید از حداکثر توان نیرو‌های مسلح و با محوریت ارشد نظامی استان در غنی سازی آن و بویژه برگزاری نمایشگاه یاد یاران در هفته دفاع مقدس، بهره برد.

این مسئول تاکید کرد: اگر هر سال در برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس یکی از زیرساخت‌های ماندگار مرتبط با سال‌های حماسه و ایثار به عنوان مثال، سنگر‌های فرماندهی و یا سنگر بهداری رزم و... احداث شود، سال به سال یک گام به جلو خواهیم رفت.

لقمانپور با اشاره به نقش موثر و منحصر به فرد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در چندین استان در زمان دفاع مقدس، گفت: ضرورت دارد نام فرماندهان یگان‌های این لشکر بخصوص سردار شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ در آن بدرخشد و در این زمینه نصب سردیس‌های فرماندهان توسط شهرداری در محوطه موزه، اقدام ویژه و ماندگاری بوده است.

وی گفت: در طول برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس گروه‌های مختلف مردم بخصوص دانش آموزان از آن بازدید خواهند داشت و ان شاءالله بتوانیم با ساخت عوارض زمان جنگ حس و حال بهتر و بیشتری به بازدیدکنندگان منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار