جعفری: بخش بین‌الملل کنگره ملی ادبیات پایداری باید گسترش پیدا کند

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ادبیات پایداری طلایه‌دار و مشعل‌دار فرهنگ و اندیشه پایداری است، گفت: کنگره ملی ادبیات پایداری باید ظرفیت‌های جدیدی در داخل کشور ایجاد کند و بخش بین‌الملل آن نیز باید گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ - 08September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، دکتر «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره ملی ادبیات پایداری که به‌‌صورت‌ ویدئو کنفرانس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد، با تاکید بر اینکه کنگره ادبیات پایداری در طول ۱۰ دوره برگزاری، رشد کمّی و کیفی پیدا کرده است، اظهار داشت: پایداری بخش ناگسستنی از اندیشه اسلام ناب محمدی است و مفهوم آن جنگ و جنگ‌طلبی نیست؛ بلکه ایجاد ظرفیت برای صلح و عدالت و مقابله با متجاوز است.

جعفری: ادبیات پایداری طلایه‌دار فرهنگ پایداری است/ بخش بین‌الملل کنگره ادبیات پایداری باید گسترش پیدا کند

جعفری پایداری را یک مکتب فکری دانست که اگر درست استفاده شود، صلح را گسترش و فرهنگ دوستی را تعمیق می‌بخشد، خاطرنشان کرد: پایداری متکی بر باور است و باید باور پایداری را در جهان توسعه داد که این امر عملاً به تعمیق و تحقق پایداری و صلح کمک می‌کند.

وی ادبیات پایداری را طلایه‌دار و مشعل‌دار فرهنگ و اندیشه پایداری دانست و بیان کرد: امروز پایداری مکتب شناخته شده‌ای است که انقلاب اسلامی و محور مقاومت از دستاوردها و تجارب موفق این مکتب به شمار می‌رود.

جعفری تاکید کرد: کنگره ملی ادبیات پایداری باید ظرفیت‌های جدیدی در داخل و خارج کشور ایجاد کند و بخش بین‌الملل آن نیز باید گسترش پیدا کند؛ زیرا کشورها و اندیشمندان و نخبگان متعدد آزاده‌ای که این فرهنگ را می‌پذیرند، زیاد هستند و به رشد این اندیشه و تقویت علمی مبانی فکری کنگره کمک می‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی کشور باید در این کنگره مشارکت داده شوند و ظرفیت‌های علمی کشور در آن به کمک گرفته شود.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: کنگره ملی ادبیات پایداری باید با بهره‌گیری از نخبگان و اندیشمندان داخلی و خارجی به‌سمت نظریه علمی پایداری حرکت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار