مروری بر زندگینامه جهادگر شهید «محسن صدقی بجنوردی»

جهادگر شهید «محسن صدقی» در یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۳۶ در شهر بجنورد چشم به جهان گشود. در جریان درگیری‌های سوسنگرد و دفع حمله دشمن در تاریخ یازدهم آذرماه سال ۱۳۵۹ در سن بیست و سه سالگی به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۸۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹ - 08September 2024

مروری بر زندگینامه جهادگر شهید «محسن صدقی بجنوردی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، جهادگر شهید «محسن صدقی بجنوردی» در یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۳۶ در شهر بجنورد چشم به جهان گشود. خانواده‌ی مؤمن و مذهبی صدقی، به امید آنکه فرزندشان از همان ابتدا، وجودش با نیکی سرشته شود، نام محسن را بر او نهادند تا نیک نامی، معنای اسمش گردد. پدر و مادر محسن، از همان ابتدای کودکی با توسل به ائمه معصومین او را با آموزه‌های دینی تربیت کردند و محسن به عنوان یک کودک مهربان با آموختن اخلاق و ادب از محضر پدر و مادری نیکوکار، همواره مورد حب دوستان و آشنایان قرار گرفت.

یکی از نشانه‌های بارز تربیت اسلامی محسن آن بود که از همان ابتدای کودکی سعی می‌کرد نماز را در اول وقت بجای آورد و برای این کار همیشه پیش قدم و پیش تاز دیگران بود. او با این عمل خود می‌خواست خود را بیشتر از دیگران به خدا نزدیک کند و طعم شیرین  عبادت را به دیگران بچشاند. او علاقه‌ی بسیاری به کسب علم داشت. اما فکر کار و تلاش هم در ذهن او نقش می‌بست و در کنار کسب علم، به کار و زحمت نیز می‌پرداخت.

محسن به عنوان یک دانش‌آموخته‌ی روشنفکر، به خوبی مسئله انقلاب را درک کرده بود و با هیبت یک جوان مصمم و انقلابی، با شور و حرارتی بسیار، در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردم انقلابی بجنورد شرکت می‌کرد. آن روز‌ها و در هوای سرد زمستان سال ۱۳۵۷ مردم با کمبود سوخت و خوار و بار روبه رو بودند. اما جوانان ایثارگر و نیکوکاری همچون محسن، تمام تلاش خود را به کار می‌گرفتند تا روز‌های پر التهاب انقلاب، روز‌های سختی برای مردم نباشد. محسن پس از پیروزی انقلاب، با هدف خدمت به مردم محروم روستایی، جهادسازندگی را به عنوان نهاد فعالیت‌های خود برگزید و در شهرستان بجنورد جزء اولین نفراتی بود که گام در این نهاد انقلابی گذاشت.

در روز‌های آغازین جنگ تحمیلی سال ۱۳۵۹، محسن با اشتیاق تمام روانه جبهه‌های نبرد شد. او بی خبر از آشنایان، با عزمی آهنین به جبهه اعزام شد و در منطقه سوسنگرد به عنوان فردی جهادگر علاوه بر فعالیت‌های سازندگی، اسلحه در دست گرفت و در لباس رزمنده‌ای شجاع به دفاع از خاک وطن پرداخت.

در روز‌های آغازین جنگ خیانت‌های بنی صدر، رئیس جمهور وقت ایران، ضربات سنگینی بر میهن عزیزمان وارد کرد و سوسنگرد نیز به واسطه همین خیانت‌ها در محاصره دشمن بعثی افتاد. در جریان درگیری‌های سوسنگرد، محسن و دیگر همرزمان شجاعش با تمام غیرت در مقابل دشمن ایستادگی کردند و با مقاومت و شهادت خویش به همه جوانان نسل‌های بعد از خود پیام دادند که آزادی وطن، حاصل قطره قطره‌ی خون و لحظه لحظه‌ی حیات جوان‌های نسل اوست.

پس از پایان نبرد و دفع حمله دشمن، شهید «محسن صدقی بجنوردی» در تاریخ یازدهم آذرماه سال ۱۳۵۹ در سن بیست و سه سالگی به شهادت رسید. پیکر شهید در زادگاهش شهرستان بجنورد به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار