فرمانده نیروی زمینی سپاه: آمادگی خود را متناسب با تهدیدات ارتقا می‌دهیم

سردار پاکپور گفت: با توجه به اتفاقات جاری و جنگ‌های این مقطع، شکل، تاکتیک و راهبرد‌های جنگ تغییر کرده است؛ لذا باید متناسب با تهدیدات، آمادگی خود را ارتقا دهیم.
کد خبر: ۶۸۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹ - 08September 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان با حضور سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان گیلان و خانواده‌های معظم شهدا در این تیپ برگزار شد.

سردار پاکپور

سردار پاکپور در این مراسم، تیپ میرزا کوچک خان را یکی از تیپ‌های قدرتمند و نیرومند سپاه دانست و اظهار داشت: با توجه به اتفاقات جاری و جنگ‌های این مقطع، شکل، تاکتیک و راهبرد‌های جنگ تغییر کرده است و بایستی متناسب با این شرایط، واحد‌ها را آماده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این شرایط باید متناسب با تهدیدات، خودمان را آماده کنیم، تأکید کرد: تیپ‌های نیرو مخصوص از نیرو‌های ویژه و تخصصی هستند و بایستی از آمادگی‌های خاص برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان برای مأموریت‌های خاص انتخاب و تجهیز می‌شود، عنوان کرد: آمادگی عامل بازدارندگی است و یگان‌های نیروی مخصوص مهارت‌محور هستند و از تجهیزات، با مهارت بسیار بالا استفاده می‌کنند.

سردار پاکپور به جنگ‌های منطقه و جنگ اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه زمانی توپ و تانک حرف اول را در میادین رزم زمینی می‌زد، افزود: توپ و تانک از تجهیزات رزم زمینی محسوب می‌شوند؛ اما امروز تجهیزات جدیدی در صحنه نبرد از جمله ریزپرنده‌ها، گلوله‌های هوشمند، پهباد‌ها و... مورد توجه هستند که اهمیت و کاربرد بیشتری نسبت به توپ و تانک دارند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: همه ابزار‌ها در همه جنگ‌ها به‌کار می‌آید؛ اما شیوه بکارگیری و تاکتیک بکارگیری آن‌ها مهم است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان، خاطرنشان کرد: سردار «تاور» از فرماندهان محجوب، متدین و پرکار تیپ بود.

در این مراسم از تلاش‌های سردار «سبحان تاور» که به مدت چهار سال به عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان بود، تقدیر و سرهنگ «سیدهادی موسوی» به عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان معرفی شد.

همچنین با حکم سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه، سردار تاور به عنوان فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان  منصوب شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار