فرماندار ساری:

نقش فرهنگ دینی، معنوی و دفاع مقدس باید برای جامعه تبیین شود

«نوبخت» گفت: نقش فرهنگ دینی و معنوی و دفاع مقدس باید برای جامعه تبیین شود و کنگره شهدای مازندران فرصت خوبی است برای مردم که به اندیشه‌های شهدا پی ببرند.
کد خبر: ۶۸۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ - 08September 2024

نقش فرهنگ دینی و معنوی و دفاع مقدس باید برای جامعه تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌مقدس از مازندران، «محمدعلی نوبخت» فرماندار ساری امروز در جلسه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که با حضور سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: مکتب حکومتی و نظام سیاسی ما مبتنی بر اندیشه‌های نبوی و علوی و اهل بیت است و نقش ما در دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به در پیش بودن دومین کنگره شهدای استان مازندران افزود: از ۳۱ شهریور تا ۱۲ مهر میزبان مردم در قالب برنامه‌های مختلف با همکاری دستگاه‌ها برنامه‌های کنگره برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس با آغاز دولت چهاردهم مقارن شده است، یاد رئیس جمهور شهید را گرامی داشت و ادامه داد: کلمه وفاق ملی یکی از اصولی بود که ما را در هشت سال دفاع مقدس توانست از آن فضای غیر ممکن که همه دشمن دست به دست هم داده بودند ما را عبور دهد و به یک شرایط مطلوب برساند و باید وفاق ملی در این ایام تبیین و تفسیر شود و نباید اجازه دهیم در حد شعار و فضای کلیشه‌ای بماند.

نوبخت با اشاره به بازدید رئیس جمهور و فرمانده سپاه کل از مجموعه سازندگی خاتم الانبیا اضافه کرد: موفقیت را مدیون بسیج و بسیجی هستیم و بسیجی خواهیم ماند و با اندیشه بسیجی باید مشکلات و کار‌ها و چالش‌ها را پیش ببریم و حل کنیم. 

وی با بیان اینکه هرگاه با اندیشه بسیجی حرکت کردیم اتفاق‌های مهمی را رقم زدیم، گفت: باید نسبت به این مسئله جدی باشیم و در هفته دفاع مقدس ویژگی و عمل بسیجی را به نمایش بگذاریم تا بارقه امیدی که در ذهن مردم ایجاد شد با ایمان مستمر و عمل مکرر به نتیجه برسد.

نوبخت بیان کرد: ما در هفته دفاع مقدس بخشی از میراث معنوی که در جنگ داشتیم را پرده‌برداری و به جامعه معرفی می‌کنیم. 

این مسئول اذعان داشت: وصیتتامه شهدای دفاع مقدس قابلیت مقاله، کتاب و پایان نامه شدن دارد و هر کدام از آنها در باره زمان راهگشای کار ما و گره گشایی از کار مردم باشد.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس آنقدر درس‌های نهفته وجود دارد که هر سال ما باید بخشی از درس‌ها و ادبیات دفاع مقدس را با تلاش و کوشش به نمایش بگذاریم.

فرماندار ساری با بیان اینکه بخشی از کار‌ها مبتنی بر دستورالعمل است، گفت: فضاسازی شهری و برنامه‌هایی که در ذیل کنگره شهدا برگزار می‌شود بخشی از آن به شمار می‌آید.

این مسئول افزود: بخشی از برنامه‌ها هم محتوایی است که باید سه تا راهبرد تبیین فلسفه جنگ و دفاع از منظر دینی و عقیدتی، تبیین فلسفه جنگ از منظر امت محوری و جهان محوری، تبیین فلسفه جنگ از منظر ملت محوری و وطن پرستی را مشخص کنیم که نیازمند برنامه‌های نو و جدید است و باید تلاش کنیم از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.

فرماندار ساری تصریح کرد: نقش فرهنگ دینی و معنوی و دفاع مقدس باید برای جامعه تبیین شود و کنگره شهدای مازندران فرصت خوبی است برای مردم که به اندیشه‌های شهدا پی ببرند.

وی با بیان اینکه جلسات بزرگداشت شهدا برای معرفی شهدا و اندیشه‌های ناب آنها راهکار و مدل و نقشه برای گره گشایی و پیشرفت و توسعه برای جامعه و عرصه‌های بین‌الملل است و هرچه که بیشتر تلاش و مشارکت کنیم به تاریخ بشریت جوامع و همه انسان‌ها که دل در گرو آزادی و عدالت دارند کمک کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار