احمد امین‌زاده ورزش ایران را طلایی کرد/ پایان کار با مدال خوش رنگ

ملی پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم تیم ملی پاراوزنه برداری ایران عنوان قهرمانی و مدال طلای این رشته در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۸۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹ - 08September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، یازدهمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با برگزاری رقابت‌های وزنه برداری در ورزشگاه لا چاپله آرنا پیگیری شد، در این روز «احمد امین‌زاده» ملی‌پوش ایران در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم به رقابت با حریفانی از غنا، انگلیس، مصر، گرجستان، اوکراین و اردن پرداخت.

احمد امین‌زاده ورزش ایران را طلایی کرد/ پایان کار با مدال خوش رنگ

وی در نخستین تلاش خود زیر وزنه ۲۵۳ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار آن شد و با اختلاف ۱۳ کیلوگرمی با نزدیک‌ترین رقیبش در رده نخست قرار گرفت.

امین‌زاده در دومین حرکت وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد و عملکرد موفقیت‌آمیز خود را در این حرکت نیز ادامه داد.

وی که نخستین حضورش را در پارالمپیک تجربه می‌کند، در تلاش سوم و در شرایطی که نشان طلایش قطعی شده بود، در برابر وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی سه چراغ سفید داوران را کسب کرد و با حدنصاب ۲۶۳ به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و هشتمین نشان طلای کاروان ایران را به خود اختصاص داد. 

رقابت امروز در حالی برگزار شد که جمیل الشبلی قهرمان دوره گذشته پس از ناکامی در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی از ادامه رقابت انصراف داد و نمایندگان اوکراین و گرجستان به ترتیب با ۲۵۱ و ۲۵۰ کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

با کسب این نشان کاروان ایران با ۸ نشان طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز و با مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم بازی‌های پارالمپیک قرار گرفت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار