رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:

اجرای برنامه‌های وحدت اسلامی در هفته دفاع مقدس/ محور وحدت جهان اسلام «مظلومیت غزه» است

حجت الاسلام «ذاکری» با اشاره به اجرای برنامه‌های مشترک در هفته دفاع مقدس و هفته وحدت گفت: قضیه فلسطین و مظلومیت غزه به عنوان عامل محوری وحدت در جهان اسلام مطرح است..
کد خبر: ۶۸۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹ - 08September 2024

برپایی برنامه‌های مشترک وحدت اسلامی در هفته دفاع مقدس/ محور وحدت جهان اسلام «مظلومیت غزه» استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام محمدحسن ذاکری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته وحدت در سالن جلسات این شورا، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی مهمترین و اصلی‌ترین پرچم‌دار وحدت اسلامی است.

وی افزود: رویداد‌های مهمی که در دوران پر برکت انقلاب اسلامی رخ داده، ضرورت و اهمیت پاسداشت میلاد پیامبر اعظم (ص) را بر همگان آشکار کرده‌است.

ذاکری با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی راهبرد‌های اندیشکده‌های استکبار جهانی و نظام سلطه، اختلاف افکنی بین مسلمان است، ادامه داد: در دهه اخیر بر پایه همین راهبرد، اتفاق‌های خونینی در جهان اسلام به وقوع پیوسته و ظهور حرکت جنایت‌کارانه‌ای به نام داعش، زاییده این تفکر است.

وی با یادآوری این نکته که از روز‌های آغازین انقلاب اسلامی، موضوع وحدت و اُخوت اسلامی مطرح شد گفت: وحدت صفوف اُمت اسلامی در سایه اندیشه‌های بزرگ امام راحل، همچنین رهنمود‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب، با قوت و شدت بیشتری استمرار پیدا کرد و نظام اسلامی به عنوان پرچم‌دار حرکت تقریبی در دنیای اسلام، توانسته است بسیاری از نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، پشتیبانی از مردم مظلوم غزه را به عنوان یکی از نمونه‌های روشن این حرکت تقریبی دانست و گفت: تنها محوری که پرچم حمایت از مردم فلسطین و زنده‌نگه داشتن قدس شریف را بر افراشته، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: همین حرکت باعث شده، تا قلب‌های مسلمانان و مستضعفان به هم نزدیک‌تر شود، به نحوی که اینک قضیه فلسطین و مظلومیت غزه به عنوان یک عامل محوری وحدت اسلامی مطرح است.

حجت‌الاسلام ذاکری در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های مردمی، هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی که در طول سال برنامه‌های مختلفی دارند، باید میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) را نیز مورد توجه قرار دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این مطلب که در ایام میلاد پیامبر، آن طور که شایسته است، شاهد برپایی جشن‌ها و شادی و سرور نیستیم، ابراز امیدواری کرد: امسال با همکاری و هم‌فکری همه مجموعه‌های مختلف، با مجالس و محافل شادی، فضای شادانه‌ای در سراسر استان قم ایجاد کنیم و این روز بزرگ را که خداوند بهترین خلایق را به بندگانش ارزانی داشت، پاس بداریم.

وی همچنین با ذکر این نکته که برنامه‌ریزی برای هفته وحدت با محوریت تقریب مذاهب اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور و عرصه بین‌الملل صورت می‌گیرد گفت: در مناطق اهل سنت شاهد برگزاری گردهمایی‌های تقریبی هستیم، در قم بیشتر تلاش خواهیم کرد، محوریت برنامه‌هایمان حول گرامیداشت روز میلاد پیامبر اکرم باشد.

ذاکری یادآور شد: با توجه به تقارن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، امکان برگزاری برنامه‌های مشترک برای این دو مناسبت وجود دارد.

وی با تاکید بر گسترش جشن‌های هفته وحدت در محله‌های مختلف شهر قم اظهار کرد: باید با همکاری شهرداری، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، صداوسیما و شورای هیات‌های مذهبی، جشن‌های متعددی در نقاط مختلف به‌ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر تدارک دیده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه برگزاری یک شادپیمایی خانوادگی را در دستور کار داریم گفت: این شادپیمایی در عصر سی‌ام شهریورماه و همزمان با شب میلاد پیامبر خواهد بود، فعال شدن موکب‌های مختلف و پذیرایی از مردم در میدان‌های اصلی شهر نیز مدنظر است تا فضای شهر را شادانه کنیم.

حجت‌الاسلام ذاکری بیان کرد: زیارت از راه دور حرم‌های پیامبر و حضرت علی (ع) به عنوان یکی از اَعمال مستحبی روز هفدهم ربیع‌الاول است که با محوریت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران همزمان با سراسر کشور خواهیم داشت.

وی ضرورت تولید محتوا با موضوع وحدت جهت انتشار در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از شهرداری انتظار می‌رود تا زمینه اجرای جُنگ‌های شادانه را در بوستان‌های شهر فراهم کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین با اشاره به نهم ربیع‌الاول و سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)، این روز را یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی ذکر کرد و گفت: توجه و توسل به مهدی موعود (عج) جزو برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری پیش‌بینی شده‌است.

ذاکری در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: پیشنهاد ما این است، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از نهم ربیع‌الاول تا هفدهم ربیع‌الاول، با مساعدت سایر دستگاه‌ها، فضای شادانه‌ای را در سطح شهر ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار