معاون استاندار زنجان خبر داد

کاهش نرخ برخی آسیب‌های اجتماعی در زنجان

«رفیعی» گفت: با اقدامات و مداخلات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان، شاهد کاهش نرخ برخی از آنها در استان هستیم.
کد خبر: ۶۸۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ - 08September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «ابوالفضل رفیعی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان امروز در جلسه شورای اجتماعی استان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصاً نسبت به آسیب‌های اجتماعی و لزوم کنترل و حل ریشه ای آنها اهتمام دارند لذا این یک مسئله حاکمیتی و فراتر از سیاست‌های بخشی است و همه دستگاه‌های ذیربط باید در چارچوب این راهبرد حرکت نمایند.

رفیعی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری در استان صورت گرفته است، گفت: کاهش آسیب‌های مربوطه و ساماندهی حاشیه‌نشینی منطبق با مبانی اعتقادی و مبانی انقلابی درخصوص رسیدگی به محرومان و مستضعفان بوده و همسو با عدالت‌ است.

وی به بهره‌گیری کافی از ظرفیت‌های مردمی و جهادی در حوزه کنترل آسیبهای اجتماعی تاکید کرد و افزود: گروه‌های مردمی، انگیزه، شناخت، بهره‌وری و مداخله بهتری در حوزه‌های اجتماعی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه وظیفه دولت؛ سیاست‌گذاری، هدایت و تنظیم گری ، حمایت و تسهیل‌گری و در نهایت نظارت لازم است گفت: در سال‌های اخیر با فعالیت گروه های مردمی و جهادی و کمک نهادهای ذیربط، اقدامات مهم و اثربخشی صورت گرفته است.

رفیعی افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلسات هیئت اندیشه ورز به صورت مرتب با حضور کارشناسان ذی‌ربط در کنار دستگاه متولی و نیروهای میدانی هر حوزه، شکل گرفت که نتیجه آن، شناخت درست مسائل و برنامه ریزی و تقسیم کار مناسب و اصولی برای مداخله در آسیب‌های اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه با توجه به شناسایی و اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی استان، اهم آنها شامل اعتیاد، خودکشی، طلاق، خشونت و حاشیه‌نشینی است، گفت: با ترسیم نقشه راه و پیگیری جدی، شاهد بهبود شرایط و آمارها در اغلب این مسائل هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به شناسایی محلات هدف و نیازها و ایجاد بانک اطلاعاتی از لایه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نگاه همه جانبه‌ و چند بعدی به مسائل و نیازهای مناطق هدف، اقدام جدی دستگاه‌ها مطابق تکالیف اسناد بالادستی بویژه برنامه هفتم در این زمینه، بهره‌گیری از ظرفیت حلقه‌های میانی و نقش قرارگاهی استانداری در ادامه باید جزو الزامات کار مد نظر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار