مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان تاکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت با بهره‌گیری از زبان هنر

سردار «مطهری» گفت: همه ما وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به نسل‌ حاضر و نسل‌های بعدی منتقل کنیم و یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ استفاده از زبان هنر است.
کد خبر: ۶۸۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ - 09September 2024

ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت با بهره‌گیری از زبان هنربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با «فرشید فلاح» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بهره گیری از زبان هنر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: ما باید با زبان هنر که امروزه اثر آن از راه‌های دیگر بیشتر است و می‌تواند روی مخاطب اثرگذار باشد این ارزش‌ها را به نسل حاضر و  آینده انتقال دهیم.

وی ادامه داد: گسترش برنامه های فرهنگی و هنری و استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه در اجرای برنامه‌های فرهنگی به نتایج خوبی دست پیدا خواهد کرد.

این مسئول گفت: فیلم و آثار سمعی بصری به معنای واقعی کلمه آثار ماندگار و طولانی‌مدت را در بین مخاطبان خود به ویژه جوانان ایجاد می‌کنند، بنابراین باید به این حوزه بیشتر توجه شود.

مطهری با بیان اینکه جریان تحریف پایان ندارد، افزود: جهاد تبیین امروز کلیدی‌ترین موضوع برای پیروزی در میدان جنگ و نبرد است و چون ما با جریان تحریف مواجه هستیم، وظیفه ما در جنگ تحریف، ساختن روایت، کنترل روایت، تثبیت روایت، مرزبانی از روایت‌هایی است که تا الان انجام شده و حراست از این‌ها و به دست گرفتن روایت درست و مستند و معتبر شرط پیروزی در این میدان است.

وی ادامه داد: در آستانه هفته دفاع مقدس، با توجه به درخواست تعدادی از اصحاب رسانه، نشست خبرنگاران، اصحاب رسانه و هنر با موضوع بررسی کلیات دفاع مقدس با هدف جلوگیری از تحریف و فراموشی ویژه هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب رسانه برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

در این دیدار در خصوص چاپ کتاب نمایشنامه و فیلم نامه با موضوع دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان، برگزاری ورکشاپ تجسمی، تئاتر صحنه‌ای، نمایش خیابانی ویژه هفته دفاع مقدس، ثبت فعالیت های خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سامانه ملی سادم گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار