رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل:

اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار در دانشگاه‌ها نیازمند هم‌افزایی است

«رسولی» گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار در دانشگاه‌ها نیازمند هم‌افزایی است و ارتقاء سطح فرهنگ دانشجویی در عرصه‌های هنری، مذهبی، اجتماعی و سیاسی موجب ارتقاء سطح فرهنگ شهر و جامعه است.
کد خبر: ۶۸۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ - 09September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل «حسام رسولی» رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در مراسم معارفه مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی – شعبه اردبیل بر ضرورت توجه و تمرکز بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی عمیق و اساسی برای دانشجویان تاکید کرد و گفت: پرورش بعد فرهنگی دانشجویان در کنار بعد آموزشی، پژوهشی و فناوری از رسالت‌های اساسی همه دانشگاه‌هاست و جهاددانشگاهی در این رابطه همیار فرهنگی دانشگاه‌ها بوده و در حوزه‌هایی که خلاء وجود دارد نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: مسئولان دانشگاه‌ها که دغدغه فرهنگی و تربیتی دارند به خوبی شاهد هستند که کار فرهنگی در دانشگاه‌ها هر روز سخت‌تر و پیچیده‌تر و حساس‌تر شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، به تاریخچه جریانات دانشجویی در کشورمان اشاره کرد و گفت: جریان دانشجویی با فراز و نشیب‌های فراوانی معمولا مواجه بوده است و گاهی وقت‌ها در بعد سیاسی بیش از حد ظهور و بروز پیدا می‌کند که این حرکات بیشتر تحت تاثیر عوامل بیرونی است.

رسولی ادامه داد: باید سعی شود استقلال جریان دانشجویی حفظ شود تا با پویایی به حرکت خود ادامه دهند و دچار افراط و تفریط نشوند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: در کشور ما جریان مستقل دانشجویی نتوانسته است در تصمیم‌گیری‌های اصلی تاثیرگذاری جدی داشته باشد اگر این جریانات خودجوش باشند و از داخل دانشگاه سرچشمه بگیرد می‌تواند تاثیرگذاری سالم خود را داشته باشد.

رسولی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار در دانشگاه‌ها نیازمند هم‌افزایی است و ارتقای سطح فرهنگ دانشجویی در عرصه‌های هنری، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، موجب، ارتقای سطح فرهنگ شهر و جامعه می‌شود.

وی عنوان کرد: الگوسازی‌های درست سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای جامعه رسالت اصلی در دانشگاه‌هاست؛ این در حالی است دانشگاه‌ها و دانشجویان در این زمینه شرایط مطلوب ندارند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، افزود: ما نیاز اساسی به فعالیت‌های فرهنگی عمیق و تاثیرگذار در دانشگاه‌ها داریم؛ برنامه‌های فرهنگی مناسبتی هرچند که در دانشگاه‌ها نیاز است، اما منجر به جریان‌سازی فرهنگی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلح نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور تصریح کرد: خداوند انسان را برای رفتن به بهشت خلق کرده است محرم و صفر را سرمایه بسیار بزرگ برای بهشت رفتن ما قرار داده است و این ماه‌ها ما را ربیعی و بهاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: همه فصل‌های خدا زیباست؛ اما بهار فصل دلنشین است و ما با تبدیل شدن به بهار، موجودی دلنشین شدیم و این دلنشین شدن نتیجه همین عزاداری‌های محرم و صفر است.

وی به کار‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ... در جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: بزرگترین تعریف برای جهاد این است که کار کم هزینه و بدون هیاهو انجام می‌دهد.

بیداری، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه اردبیل نیز در این جلسه گفت: از بهمن ماه سال گذشته کار‌های اجرایی سازمان دانشجویان شعبه اردبیل به صورت غیر رسمی شروع شده است.

وی گفت: ادامه فعالیت فرهنگی، اجتماعی این سازمان در قالب کانو‌های دانشجویی با عناوین کانون مسئولیت اجتماعی، کانون گردشگری و صنایع دستی، کانون رسانه و فضای مجازی، کانون گویندگان جوان، کانون شهدای ره نشان، کانون دانشجویان بین‌الملل و کانون کارآفرینی و نوآوری تعریف و تنظیم شده است تا در مرحله بعد نسبت به ثبت این کانون‌ها اقدام نماییم.

در پایان این مراسم، مسئولیت مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه اردبیل به آقای محمدرضا بیداری ابلاغ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار