حجت‌الاسلام محمدحسنی: ارتش از هنر فاخر حمایت می‌کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر حمایت این سازمان از «هنر» گفت: وظیفه خود می‌دانیم که چراغ هنر را در ارتش هر روز پر فروغ‌تر کنیم.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه جشنواره سراسری سرود آجا و سومین کنگره ملی شعر ارتش که صبح امروز (دوشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه بخشی از زحمات همکاران بنده طی سال در حوزه شعر و موسیقی بوده و در این زمینه نقش مربیان و سرگروه ستودنی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه درباره نقش هنر عنوان کرد: هنر بازشناسی زیبایی‌های حقیقی از زیبایی‌های مجازی و بدلی برای معماری هرچه بهتر زندگی است.

وی درباره تأثیر هنر از منظر اسلام بیان کرد: هنر، روح اسلام و اسلام نیز روح زندگی است. اگر اسلام را به درستی مطالعه کنیم به مجموعه فاخر آسمانی می‌رسیم. اسلام نه‌تنها دین هنر، بلکه خود هنر است و در آیات و روایات چیزی جز هنر نمی‌بینیم. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین درباره ارتباط ارتش و هنر گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش هنرمند، هنردوست و هنرپرور است. ارتش نه‌تنها یک ارتش هنرمند، بلکه یک ارتش هنرور است و خانواده‌های بسیار فرخنده و شاعره‌ای دارد. 

حجت‌الاسلام محمدحسنی اظهار داشت: اگر احساسات پاک جوانان به درستی منعکس شود، روحیه دشمن خرد می‌شود و می‌شکند. 

وی با بیان اینکه برخی ویژگی‌های هنری در ارتش جمهوری اسلامی نهفته است که باید بیشتر به آن پرداخته شود، افزود: ذخیره ارزشمندی در میان کارکنان، خانواده‌ها و فرزندان و کارکنان عزیز وظیفه ارتش وجود دارد و ما به این ذخایر افتخار می‌کنیم. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین درباره ارتباط این سازمان و هنر گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خود را موظف به حمایت از هنر و تبلیغ آن می‌داند و وظیفه خود می‌دانیم که چراغ هنر را در ارتش هر روز پر فروغ‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی یادآور شد: در دوران کرونا تنها ارتش بود که با استفاده از فضای مجازی، دورسخنی و دورتمرینی توانست چراغ هنر را در آن مقطع روشن نگه دارد. ما تا پای جان از هنر فاخر حمایت خواهیم بود.

وی درباره ضروری‌ترین و اثربخش‌ترین  هنر‌ها نیز عنوان کرد: موسیقی از همه هنر‌های دیگر در زندگی ضروری‌تر و اثربخش‌تر است. به یاد داریم که با شنیدن مارش‌های نظامی در زمان دفاع مقدس حس و حال عجیبی پیدا می‌کردیم و تمام ایران در آن زمان، حماسه‌ای می‌شد. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه موسیقی غذای روح انسان است به شرط آنکه غذای فاخر باشد، گفت: نوع سالم موسیقی غذای روح انسان و یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های بشر است که ما وظیفه داریم آن را در قالب‌های متنوع پشتیبانی و حمایت کنیم. همان‌طور که در زمینه تولید سلاح به خودکفایی رسیدیم، امروز باید در حوزه هنر هم به نقطه اتکاء برسیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار