مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

روایت‌های متفاوت و مؤثرتری از دفاع مقدس باید ارائه کنیم

قاسمی با بیان اینکه روایت‌های کنونی بیشتر به بیان جغرافیایی و نظامی جنگ می‌پردازند، گفت: برای اینکه راهیان نور بتواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، نیاز داریم تا روایت‌های متفاوت و مؤثرتری از دفاع مقدس ارائه کنیم. 
کد خبر: ۶۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵ - 09September 2024
به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «هادی قاسمی» مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، در نودوهفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور که با شعار جهاد تبیین و امیدآفرینی، پیشگامی در علم و فناوری و تهذیب و تربیت نفسانی که در تهران برگزار شد، به اهمیت شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بر ضرورت ارتقای همکاری‌های بسیج اساتید و بسیج دانشجویی تاکید کرد. 
 
اردو‌های پیشرفت باید انگیزه و امید به آینده را در شرکت‌کنندگان تقویت کند
 
قاسمی بیان کرد: بسیج دانشجویی نیازمند کمک‌های بیشتری در این زمینه است و خواستار هم‌افزایی بین نهاد‌های مرتبط هستیم. 
 
وی به طور خاص به اهمیت جذب مخاطبان در ماه اول سال تحصیلی پرداخت و گفت: در ماه اول، اگر دانشجو را جذب نکنیم و حلقه‌های رفاقتی به شکل نادرست شکل بگیرد، بازگشت آن بسیار سخت خواهد بود. 
 
اهمیت استفاده هوشمندانه از منابع محدود
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: باید از منابع محدود با دقت و هوشمندی استفاده کرد و از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا در کلاس‌های درس به شناسایی دانشجویانی که آمادگی پذیرش حقیقت انقلاب اسلامی را دارند، بپردازند.
 
برگزاری اردو‌های پیشرفت و اهمیت روایت‌گری 
 
قاسمی به موضوع اردو‌های پیشرفت اشاره کرد و از اهمیت هوشمندانه عمل کردن در این زمینه سخن گفت و افزود: بسیج اساتید نیز در این حوزه فعال است و با توجه به تجربیات موفق گذشته، این کارگاه‌ها و اردو‌ها باید به طور هدفمند برگزار شوند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
 
وی به ذکر تجربه‌ای پرداخت که نشان‌دهنده اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه در برگزاری اردو‌های پیشرفت بود و هشدار داد که باید با دقت و توجه به جزئیات عمل کرد تا این برنامه‌ها به اهداف خود برسند و اثربخشی مورد انتظار را داشته باشند.
 
قاسمی به اهمیت روایت‌گری در اردو‌های پیشرفت اشاره کرد و گفت: در این اردو‌ها باید افرادی را پیدا کرد که بتوانند روایت‌های مؤثر و الهام‌بخش را ارائه دهند.
 
وی با بیان اینکه اردو‌های پیشرفت به دنبال ایجاد امید در شرکت‌کنندگان هستند، افزود: ما در این اردو‌ها به دنبال آن هستیم که افراد را با واقعیت‌ها و دستاورد‌های کشور آشنا کنیم، اما باید این آشنایی به شکلی انجام شود که فرد با انگیزه و امید به آینده بازگردد.
 
نقش مهم رسانه‌ها در برجسته‌سازی چهره‌های افتخارآفرین 
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به اهمیت رسانه در حوزه پیشرفت اشاره کرد و از تلاش‌های سازمان برای معرفی چهره‌های برجسته علمی و افتخارآفرین کشور خبر داد و گفت: ما باید از پتانسیل رسانه‌ها برای برجسته‌سازی این چهره‌ها استفاده کنیم. ما باید افرادی را که توانایی ارائه خوب دارند و در عرصه‌های مختلف افتخارآفرین بوده‌اند، به مردم معرفی کنیم.
 
وی گفت: این اقدامات می‌توانند به تقویت جبهه امید و پیشرفت در کشور کمک کنند و در مقابله با فضای ناامیدی که از سوی برخی رسانه‌ها ترویج می‌شود، مؤثر باشند.
 
بازنگری در روش‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی راهیان نور
 
قاسمی با تأکید بر اهمیت بازنگری در روش‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی، بیان کرد: ما تا چه زمانی می‌توانیم با اطلاعیه‌ها و تبلیغات سنتی افراد را به راهیان نور جذب کنیم؟
 
وی با بیان اینکه روایت‌های کنونی بیشتر به بیان جغرافیایی و نظامی جنگ می‌پردازند، افزود: برای اینکه راهیان نور بتواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، نیاز داریم تا روایت‌های متفاوت و مؤثرتری از دفاع مقدس ارائه کنیم. 
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به لایه‌های مختلف روایت‌گری دفاع مقدس، بیان کرد: ما باید از روایت‌های صرفاً جغرافیایی فاصله بگیریم و به روایت ویژگی‌های فردی رزمندگان، گفتمان‌های استخراج‌شده از دفاع مقدس، و چالش‌ها و راه‌حل‌های عملی که در طول جنگ مورد استفاده قرار گرفته است، بپردازیم.
 
قاسمی ادامه داد: برای مثال، مهندسی در جنگ و چگونگی حل چالش‌های مهندسی، یا نحوه مدیریت اقتصادی کشور در شرایط جنگی با نفت هفت دلاری، می‌تواند به عنوان مباحثی علمی و کاربردی در دانشکده‌های فنی و مهندسی مطرح شود.
 
وی تأکید کرد: ما باید به صورت نقطه‌ای و جزئی‌تر به مسائل ورود کنیم. نباید کلی‌گویی کنیم و فقط به تشکیل جلسات و همایش‌ها بسنده کنیم. اگر یک دانشگاه یا دانشکده ضعیف است، باید آن را شناسایی کنیم و نقطه به نقطه کار کنیم تا ضعف‌ها برطرف شوند.
 
انتهای پیام/341
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار