نامجوی: وزرای دفاع شهید حضور در میدان را بر نشستن در وزارتخانه ترجیح دادند 

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به شهادت سه وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: این عزیزان می‌توانستند در وزارتخانه بنشینند و آن را مدیریت کنند؛ اما حضور در میدان را ترجیح دادند.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سید مهدی نامجوی» معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرزند شهید سرلشکر «موسی نامجوی» وزیر دفاع اسبق جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر دانشگاه عالی دفاع ملی، اظهار داشت: پدرم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت تشکیلاتی و سیاسی داشت و با وجود فعالیت ضد اطلاعات در دوره طاغوت، در کلاس‌های خارج از دانشگاه افسری به نوعی در سازماندهی ارتش مقابل طاغوت فعالیت می کرد.

سید مهدی نامجوی

وی ادامه داد: شهید نامجوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو سه کار مهم انجام داد؛ به عنوان مثال با فراخوان جذب افسران مؤمن و متعهد، دانشکده افسری را  به جایگاهی رساند که بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی (ره) این دانشگاه به فیضیه ارتش تبدیل شد.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع افزود: زمانی که در زمان ریاست جمهوری شهید رجایی، پست وزارت دفاع به پدرم پیشنهاد شد، با این شرط که همچنان به تربیت افسران مؤمن و متعهد ارتش در دانشگاه افسری ادامه دهد، پذیرفت که به وزارت دفاع برود؛ لذا در پی قبول این شرط، هم‌زمان وزیر دفاع، فرمانده دانشگاه افسری ارتش و با حکم امام (ره) در کنار آیت‌الله خامنه‌ای، عضو شورای عالی دفاع شد.

فرزند شهید نامجوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: زمانی که امام (ره) فرمان شکست حصر آبادان را صادر کردند، عملیات ثامن‌الائمه (ع) طرح‌ریزی شد. این اولین عملیات مشترک ارتش‌ و سپاه بود که با موفقیت هم انجام شد و لذا جای دارد که این عملیات از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

نامجوی اضافه کرد: پست وزارت دفاع در جمهوری اسلامی ایران تاکنون سه وزیر شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این نشان می‌دهد که این عزیزان با وجود اینکه می‌توانستند در وزارتخانه بنشینند و  آن را مدیریت کنند، حضور در میدان را بر نشستن در وزارتخانه ترجیح دادند؛ به همین خاطر امیدوارم که بتوانیم راه این شهدا را به خوبی ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار