امیر صباحی‌فرد: نیروی پدافند هوایی قطب فناوری راداری کشور است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های اخیر نیروی پدافند هوایی گفت: امروز این نیرو قطب فناوری راداری در کشور است.
کد خبر: ۶۸۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲ - 09September 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، صبح امروز با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع اساتید و دانشجویان دوره ۳۵ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی این دانشگاه با اشاره به دستاوردها و پیشرفتهای اخیر پدافند هوایی ارتش، اظهار داشت: امروز تجهیزات پدافندی ما، لبه فناوری های روز دنیا و جلوتر از تهدیدات بوده و با قطعیت نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از قدرتهای برتر پدافندی منطقه است.

فرمانده پدافند هوایی ارتش

امیر سرتیپ صباحی‌فرد در ادامه با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «آموزش در نیرو‌های مسلح یک فریضه است»، افزود: اگر نسبت به مسأله آموزش اهمیت قائل نشویم، در مقابله و دفع تهدیدات موفق نخواهیم بود؛ لذا نیروی پدافند هوایی ارتش، آموزش را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و بر مبنای آن، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است و همان‌گونه که فرمانده محترم کل ارتش تاکید کرده‍اند، این دانشگاه در حرکت آینده نظام و انقلاب تاثیر داشته و آینده ارتش در مسیر این دانشگاه شکل می‍گیرد.

وی همچنین در ادامه در خصوص اهمیت پدافند هوایی در نبرد‌های اخیر و آینده، عنوان کرد: افزایش تعداد حملات هوایی به نسبت سایر عرصه‍ها در جنگ‍های اخیر، پیشرفت روزافزون فناوری‌های هوافضایی، بمباران گسترده زیرساخت‌ها و استفاده گسترده از قدرت هوافضا در سناریو‌های جنگی از جمله دلایل اهمیت روزافزون نقش پدافند هوایی در نبرد‌ها بوده و به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری فرمودند «امروز پدافند در اولویت اول است» و در شهریورماه سال ۱۳۸۷ فرمان تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران را صادر فرمودند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همچنین درباره نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه هیچ عملیاتی در ۸ سال دفاع مقدس انجام نشد، مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش و حضوری فعال داشت، گفت: دفاع هوایی از مناطق مسکونی و شهرها، تأمین اقتصاد جنگ با دفاع از جزایر و نفتکش ها، حفاظت از شخصیت ها، تأمین و پوشش پدافند هوایی بیش از ۱۴۴ مرکز حساس و حیاتی کشور، کشف و شناسایی بیش از یک میلیون ۲۵۰ هزار پرواز عبوری در فضای کشور، انهدام بیش از ۶۶۸ فروند هواپیما و بالگرد دشمن و... بخشی از عملکرد مقتدرانه نیروی پدافند هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس بوده است.

امیر صباحی‌فرد سپس با اشاره به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های اخیر نیروی پدافند هوایی، اضافه کرد: این نیرو در حال حاضر قطب فناوری راداری در کشور بوده و در حوزه کشف و شناسایی و انهدام اهداف، حوزه پهپاد، جنگ الکترونیک، سامانه‌های فرماندهی و کنترل تاکتیکی و حوزه تحقیقات صنعتی و پژوهش به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.

در پایان این دیدار که امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز حضور داشت، از خانواده معظم شهید «علی اصغر جعفری لاری» از جمله شهدای والامقام پدافند هوایی و سرهنگ جانباز بازنشسته «ارسلان اصلاحی» از پیشکسوتان پدافند هوایی ارتش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار