مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

دفاع مقدس پر افتخار‌ترین دوران ملت ایران است

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: دفاع مقدس پر افتخار‌ترین دوران ملت ایران است و باید مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا را برای نسل جوان تبیین کنیم.
کد خبر: ۶۸۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 09September 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، «سپهدار انصاری نیک» پیشکسوت دفاع مقدس و مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) و پیشکسوت دفاع مقدس و سرتیپ دوم پاسدار «حسن بازگیر» پیشکسوت دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس پر افتخار‌ترین دوران ملت ایران است و باید مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا گرامی داشته شود و آن‌ها را برای نسل جوان تبیین کنیم.
 
دفاع مقدس پر افتخار‌ترین دوران ملت ایران است
 
سرهنگ خواست خدایی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور عنوان کرد و افزود: در استان نیز در حال ساخت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستیم که این پروژه با زیربنای ۵ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در کنار پارک مهرورزی یاسوج در حال اجرا است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای این مرکز فرهنگی که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: بخش‌های کودک و نوجوان، سالن آمفی تیاتر، سالن اسناد و مدارک دفاع مقدس، کتابخانه و گالری در نظر گرفته شده است؛ و برای ادامه روند ساخت آن به اعتبارات نیاز داریم.
 
وی به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل پرداخت و بیان کرد: در طول سال بیش از ۱۶۰ برنامه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می‌شود؛ و در تهیه کتاب‌ها به سمت سوژه یابی رفتیم اگر سوژه بومی باشد ماندگار می‌شود.
 
سرهنگ خواست خدایی به سوژه یابی در استان اشاره کرد و گفت: کتاب «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم» یک سوژه بومی است که در دست اقدام است و به محض چاپ در کتابخانه ملی به عنوان یک سند افتخار ثبت خواهد شد؛ و پوستر آن به امضای مقام معظم رهبری رسیده است.
 
سرتیپ دوم پاسدار حسن بازگیر پیشکسوت دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حفظ آثار و ارزش‌های های دفاع مقدس کار سنگین و سرشار از ایده است که برای هر ایده باید جامعه هدف درنظر گرفته شود. 
 
سردار بازگیر بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های خلاقانه باید دقت شود که اصل دفاع مقدس آسیب نبیند و اجرای برنامه‌ها در شأن همین حوزه باشد.
 
وی خطاب به سرهنگ پاسدار سلمان خواست خدایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: حضور شما که فرزند شهید و رزمنده هستید باعث افتخار است و در دیدار با خانواده‌های شهدای استان به خوبی محقق شده است.
 
سردار بازگیر یادآور شد: برای حفظ دفاع مقدس باید با مدیران ادارات و سازمان‌ها در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای کار باشند.
 
سپهدار انصاری نیک پیشکسوت دفاع مقدس و مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: عنصر ایرانی و هویت ملی در آثار دفاع مقدس لحاظ و به نسل جوان منتقل شود.
 
انصاری نیک تاکید کرد: همه رشادت‌ها و فداکاری‌ها برای این آب و خاک بوده و لذا اگر به نسل آینده نگوییم دفاع مقدس دچار تحریف می‌شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار