مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع آذرآب؛

طراحی و ساخت مشعل دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی برای اولین بار در کشور توسط آذرآب

فراهانی گفت: در حال حاضر حداقل ۳۰ دستگاه مشعل دیگ بخار در برنامه تولید شرکت صنایع آذرآب قرار دارد.
کد خبر: ۶۸۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹ - 09September 2024

طراحی و ساخت مشعل دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی برای اولین بار در کشور توسط آذرآب به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، عباس ابراهیمی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت آذر آب، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اراک اظهار داشت: شرکت صنایع آذر آب موفق شد برای اولین بار در ایران طراحی، ساخت و نصب سیستم‌های احتراق دو دستگاه بویلر صنعتی پتروشیمی آپادانا را به تعداد ۴ دستگاه مشعل در کوتاهترین زمان پس از اخذ تاییدیه کارفرما به انجام برساند.

مهندس فراهانی در این‌باره افزود: با توجه به تخصص، تجربه و دانش فنی موجود در این شرکت علاوه بر پتروشیمی آپادانا، شرکت‌های دیگری، چون پتروشیمی سلمان، مس سرچشمه، پتروشیمی کرمان، پتروپالایش کنگان و کیمیا صنعت مبنا مسئولیت ساخت و طراحی مشعل دیگ‌های بخار خود را به شرکت صنعتی آذرآب واگذار نموده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حداقل ۳۰ دستگاه مشعل دیگ بخار در برنامه تولید شرکت صنایع آذرآب قرار دارد ادامه داد: شرکت صنایع آذرآب اولین شرکتی در کشور بوده که توانسته تاییدیه ساخت مشعل بویلر‌های صنعتی و نیروگاهی را اخذ کند.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع آذرآب اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای واردات این تجهیزات، بومی سازی این تجهیز توسط شرکت صنایع آذرآب حداقل ۵۰ درصد صرفه جویی ارزی نسبت به مشابه خارجی آن را ایجاد کرده است.

مهندس فراهانی در ادامه بیان کرد: در گذشته این مشعل‌ها به طور کامل از کشور‌های اروپایی نظیر آلمان، انگلستان و ایتالیا خریداری می‌شد و در شرایط تحریم این شرکت‌ها فروش این تجهیزات را به ایران تحریم کرده بودند که با توان و دانش فنی متخصصین شرکت صنایع آذرآب، این محصول در داخل کشور بومی سازی شد.

وی در پایان با اشاره به عملکرد مشعل به عنوان اصلی‌ترین و حساس‌ترین بخش دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی تصریح کرد: سیستم احتراق بویلر نقش اصلی را در میزان افزایش بخار تولیدی، میزان راندمان و کارایی و کاهش آلایندگی بویلر دارد و در نهایت منجر به بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های عملیاتی برای یک واحد صنعتی یا نیروگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار