مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در نقشه گردشگری گنجانده شود

سرهنگ «سلامی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام استان مازندران در نقشه گردشگری گنجانده شود.
کد خبر: ۶۸۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵ - 09September 2024

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در نقشه گردشگری گنجانده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «حسین ایزدی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را نزدیک به فعالیت‌های میراث فرهنگی می‌دانیم، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، میراث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و گنجینه دفاع مقدس ما به شمار می‌آید.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اولویت اول ما در استان مازندران است و به فرموده رئیس جمهور شهید باید به گردشگران استان شناسانده شود.

به گفته سرهنگ سلامی، پایگاه انقلابی میراث فرهنگی، امروز در استان مازندران، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است و انتظار داریم مورد عنایت قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: تکمیل سریعتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند توجه است و انتظار می‌رود میراث فرهنگی استان از محل اعتبار سفر رئیس جمهوری به این بخش اختصاص یابد.

سرهنگ سلامی با تأکید بر معرفی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به گردشگرانی که وارد استان می‌شوند و باید یکی از مقاصد گردشگران قرار گیرد، گفت: انتظار می‌رود مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام استان در نقشه گردشگری گنجانده شود.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به برگزاری مراسم بزرگداشت، محفل روایتگری، تجلیل از جامعه ایثارگران در هفت دفاع مقدس اهتمام ویژه داشته باشد.

این مسئول بر لزوم ثبت برنامه‌های دفاع مقدس در سامانه جامع دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: همچنین بومگردی‌های استان در راستای بزرگداشت انقلاب اسلامی و ارزش‌ها، با نصب حداقل یک بنر، این مناسبت را گرامی بدارند.

وی ادامه داد: همچنین آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت توسط کارکنان میراث فرهنگی مورد عنایت قرار گیرد.

این مسئول بر لزوم جمع آوری خاطرات جامعه ایثارگران میراث فرهنگی و تولید کتاب خاطرات این قشر، تاکید کرد و گفت: ثبت موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان بزرگترین و خاص‌ترین موزه دفاع مقدس کشور مورد توجه قرار گیرد تا از حمایت‌های بیشتری برخوردار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار