امام جمعه قزوین:

حزب‌الله نمی‌تواند نسبت به نماز جمعه و راهپیمایی‌ها بی‌اعتنا باشد

آیت الله «عابدینی» گفت: ما وقتی حزب‌الله می‌شویم، باید بدانیم که حزب‌الله نمی‌تواند در خانه‌اش بنشیند، در حالی که در چند قدمی منزلش مسجد است، حزب‌الله نمی‌تواند نسبت به نماز جمعه و راهپیمایی‌ها بی‌اعتنا باشد.
کد خبر: ۶۸۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم تجلیل از خادمین مواکب هیئت رزمندگان استان قزوین که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: خدمت شما موکب‌داران عزیز خداقوت عرض می‌کنیم و به حال شما غبطه می‌خوریم، اینکه شما مدتی قبل از ایام اربعین در مواکب حاضر می‌شوید و پای‌کار امام حسین (ع) می‌مانید و حتی بعد از پایان ایام اربعین هم مدتی در عراق می‌مانید تا به زوار خدمت کنید، این‌ها کارهای فوق‌العاده تماشایی است که هر سال بهتر از گذشته اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: امسال هم از نظر کیفی و هم از نظر کمّی بحث اربعین رونق بیشتری یافته است، سال گذشته حدود 25 میلیون نفر و امسال بالاتر از سی میلیون زائر در پیاده‌روی عظیم اربعین شرکت کرده‌اند، سال گذشته ایرانی‌های شرکت‌کننده در این مراسم حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر بودند و امسال این رقم به حدود 4 میلیون نفر رسیده است، این ارتقای کمّی و کیفی بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: فعالیت برای اربعین را باید از همین حالا آغاز کرد، یعنی از همین حالا باید برای سال آینده برنامه‌ریزی کرد، خیلی‌وقت‌ها چون دیر کارها را شروع می‌کنیم، ممکن است کارها آن‌طور که می‌خواهیم پیش نرود، اما اگر کار را به موقع آغاز کنیم اتفاقات بهتری می‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: میزبانی مردم شریف عراق را قدر می‌دانیم، این عزیزان صاحبخانه هستند و ما باید به آنان احترام بگذاریم، از سوی دیگر بدانیم که هر سال ما در ایام اربعین پذیرای مهمانان بیشتری خواهیم بود که به سمت اسلام خواهند آمد، چقدر از مسیحیان را می‌شنویم که مسلمان می‌شوند و به خوبی می‌بینیم که آیه «و یدخلون فی دین الله افواجا» محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است، ما با این دیدگاه در ایام اربعین به عراق می‌رویم، در ایام قدیم انگلیس و صهیونیست‌ها شیعه و سنی را به جنگ با هم وا می‌داشتند، اما اکنون برای همه روشن شده است که ما گروه عظیمی شیعه خالص داریم، گروهی صهیونیست داریم، گروهی هم جمعیت خاکستری داریم که امام حسین (ع) و امیرالمؤمنین (ع) هنوز برایشان شناخته شده نیست، اگر برای این قشر خاکستری درباره ائمه (ع) صحبت کنیم این‌ها با آغوش باز می‌پذیرند، اربعین باید آغوشی باز برای این جماعت باشد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: برخی مسیحیان را می‌بینیم که صهیونیست هستند، این‌ها همان‌هایی هستند که خدای متعال در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید مشرکان مسیحی‌نما مثل یهودی‌ها بوده و دشمنان سرسخت مسلمانان هستند، البته جمعیت این‌ گروه زیاد نیست، اما قاطبه مسیحی‌ها که تعدادشان زیاد است، همان‌هایی هستند که خدای متعال در ادامه آیه 82 سوره مائده راجع به آن‌ها می‌فرماید بهترین دوستان مسلمانان هستند، این‌ها منتظر پیام رسول خاتم (ص) هستند، این‌ها با امیرالمؤمنین (ع) ارتباط می‌گیرند، باید این‌ها را جذب کرد، اربعین به معنای پذیرایی کردن از این جنس آدم‌هاست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام صادق (ع) درباره ارزش ثواب زیارت اباعبدالله (ع) فرمودند کسی که پیاده برای زیارت امام حسین (ع) حرکت می‌کند، هر قدمی که بر می‌دارد برای او یک حسنه نوشته می‌شود، یک گناه از او برداشته می‌شود و درجه‌ای به درجات او افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: امام (ع) در ادامه فرمودند وقتی این فرد به سرزمین کربلا وارد می‌شود تا خدمت امام حسین (ع) برسد دو ملک در آنجا هستند که وظیفه دارند همه رفتارهای خوب او را بنویسند، اگر هم اشتباهی کرد ننویسند و مراعات او را کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمود وقتی این فرد خواست بعد از زیارت به شهر و دیار خود برگردد، این دو ملک برای او مراسم تودیع می‌گذارند و در این مراسم به او می‌گویند تو ولیّ خدا هستی، خدا تو را مورد غفران قرار داده است، تو از اکنون حزب‌الله، حزب رسول الله (ص) و حزب ائمه (ع) هستی، به خدا قسم چشم‌های تو هرگز جهنم را نمی‌بیند و جهنم هم تو را نمی‌بیند. اینهمه لطف و عنایتی که امام صادق (ع) در تقدیرنامه شما نوشته‌اند، بر شما مبارک باشد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اینهمه لطف و عنایتی که امام صادق (ع) در تقدیرنامه شما نوشته‌اند، بر شما مبارک باشد، این ما را بی‌نیاز می‌کند که پیرو هر خط و جناحی باشیم که معلوم نیست ما را به کجا می‌کشاند، چقدر هم این حزب و جناح‌ها با آبروی افراد و با دین بازی کرده‌اند.

وی بیان کرد: ما وقتی حزب‌الله می‌شویم، باید بدانیم که حزب‌الله نمی‌تواند در خانه‌اش بنشیند، در حالی که در چند قدمی منزلش مسجد است، حزب‌الله نمی‌تواند نسبت به نماز جمعه و راهپیمایی‌ها بی‌اعتنا باشد، حزب‌الله نمی‌تواند نسبت به سرنوشت مردم غزه و کرانه باختری بی‌تفاوت بوده و این خونریزی‌های سفاکانه و ددمنشانه صهیونیستی را ببیند و تماشاچی باشد، حزب‌الله باید نسبت به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب گوش به زنگ باشد، هر زمان ایشان سخنرانی دارند ما باید گوش کنیم ببینیم سهم ما در این سخنرانی چیست و ایشان از ما چه انتظاری دارند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حزب‌الله جایزه هم دارد، خدای متعال در آیه 56 سوره مائده می‌فرماید «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ»، کسی که به اربعین رفته، در تمام سال باید پرچمدار ارزش‌های امام حسینی و دینی در همه جا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار