اسکندر مومنی: نیروی انتظامی باید ارتقا یابد

وزیر کشور گفت: امنیت به ویژه امنیت و آرامش عمومی مردم بستر تمام فعالیت هاست، نیروی انتظامی باید تقویت شود و یک نیروی انتظامی هوشمند و حرفه‌ای داشته باشیم و ارتقا یابد تا آماده خدمت رسانی بیشتر به مردم شود.
کد خبر: ۶۸۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ - 09September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «اسکندر مومنی» وزیر کشور با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت کشور را تشریح کرد.

اسکندر مومنی: نیروی انتظامی باید ارتقا یابد

مومنی گفت: امنیت به ویژه امنیت و آرامش عمومی مردم بستر تمام فعالیت هاست. نیروی انتظامی باید تقویت شود و یک نیروی انتظامی هوشمند و حرفه‌ای داشته باشیم و ارتقا یابد تا آماده خدمت رسانی بیشتر به مردم شود.

وزیر کشور گفت: مجهز شدن البسه، خودرو‌ها و اماکن انتظامی به دوربین به نفع امنیت عمومی است. مجهز شدن البسه، خودرو‌ها و اماکن انتظامی به دوربین تا خرداد ۱۴۰۴ تکلیف برنامه هفتم است و باید اولویت بندی شود و نیاز به منابع و امکانات بیشتری است. 

وی افزود: دولت حتما کمک خواهد کرد که این مساله محقق شود، چون به نفع امنیت عمومی است و یک آرامشی را در بین مردم ایجاد می‌کند. فناوری‌ها باید به کمک ایجاد امنیت بیایند و این در اولویت ما قرار دارد.

اسکندر مومنی در برنامه «صف اول» گفت: کنترل مرز‌ها و انسداد مرز‌ها مثل چهاردیواری خانه است که به مردم احساس امنیت و آرامش می‌دهد و از خیلی از ناامنی‌ها و تهدید‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با توجه به تکلیفی که شده کنترل مرز‌ها و انسداد مرز‌ها باید تسریع یابد و امیدواریم منابع لازم برای این تکلیف پیش بینی شود.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح این کار را شروع کرده اند ولی باید یکپارچه شود و عبور و مرور تهدید سخت شود. بخشی از انسداد مرز‌ها در قالب دیوارکشی، بخشی از طرق کانال و سیم خاردار انجام خواهد شد.

وزیر کشور گفت: در ساماندهی اتباع اولویت اول با کسانی است که غیرقانونی آمده‌اند و مجوز اقامت ندارند. وضعیت فعلی دیگر برای کشور قابل تحمل نیست.

وی افزود: انتظار می‌رود اتباع افغانستانی در ایران به کشور خودشان بروند و وطن شان را بسازند. به همه اتباع افغانستانی احترام می‌گذاریم، اما شرایط کشور ما دیگر این اجازه را نمی‌دهد.

اسکندر مؤمنی گفت: باید پدیده‌های اجتماعی را با روش‌های اجتماعی و علمی حل کنیم نه اینکه پدیده‌های اجتماعی را تبدیل به پدیده‌های امنیتی کنیم.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم همه کارگزاران در وزارت کشور این باید باشد که از امنیتی شدن پدیده‌های اجتماعی جلوگیری کنند حتی پدیده‌های امنیتی را هم با روش‌های قانونی و اجتماعی حل کنند.

اسکندر مؤمنی گفت: «علی زینی‌وند» معاون سیاسی از بدنه وزارت کشور است. تمرکز و اولویت اصلی انتصابات از درون وزارت است.

وزیر کشور گفت: در انتخاب استانداران نباید دقت فدای سرعت شود. استانداران باید بر اساس ملاک‌هایی انتخاب شوند تا افراد شایسته و کارآمد، بدون توجه به تفکر سیاسی‌شان، منصوب شوند.

وی افزود: داشتن سابقه کار در وزارت کشور، استانداری‌ها یا فرمانداری‌ها، اولویت دارد. به‌کارگیری افراد بازنشسته ممنوع است. همچنین استاندار نبودن در همان استان نیز یکی دیگر از اولویت‌هاست.

مومنی در پایان گفت: روند انتخاب استانداران در مراحل نهایی قرار دارد و با انتخاب معاونت محترم سیاسی، این فرآیند تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار