امام جمعه ایلام:

مدیران و معلمان بر تربیت دینی و آموزش دانش‌آموزان متمرکز شوند

حجت الاسلام «کریمی‌تبار» با بیان اینکه نباید از جنبه‌های معنوی و تربیت دینی نسل‌های مختلف جامعه غافل شد، گفت: توجه مدیران و معلمان باید بر روی تربیت معنوی و آموزش دانش‌آموزان و نسل جوان متمرکز شود.
کد خبر: ۶۸۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴ - 10September 2024
 مدیران و معلمان بر تربیت دینی و آموزش دانش‌آموزان متمرکز شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین «اله نور کریمی‌تبار» امام‌جمعه ایلام امروز دوشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش و جمعی از مدیران مدارس استان به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: مدیران مدارس نقش و مسئولیت بسیار مهمی در تربیت نسل آینده و دانش‌آموزان دارند.
 
وی با بیان اینکه نخستین مرحله برای ایفای نقش به بهترین نحو، شناخت مسئولیت و آگاهی به جایگاه آن است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر آباد کردن زمین در دنیا تاکید کرده و همه ظرفیت‌ها و ابزار برای آبادکردن زمین از جمله دانش و تجربه دیگران در اختیار انسان قرار داده شده و تا نسبت به آبادانی زمین اقدام کند.
 
امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند متعال برای آنچه که به مربوط به روح و روان انسان است ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت بشر فرستاده است، ابراز کرد: معلم نقش ویژه‌ای برای آموزش و تربیت نسل‌های جامعه بر عهده دارد که همراستا با مسئولیت و رسالت انبیاء الهی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین «کریمی‌تبار» گفت: امروز در جامعه به بُعد مادی افراد و اقشار مختلف از جمله کودکان و دانش آموزان توجه ویژه‌ای می‌شود، اما این امر نباید منجر به غافل شدن از جنبه‌های معنوی و تربیت دینی نسل‌های مختلف جامعه شود چرا که فرهنگ دینی و اسلامی، جامعه را از گمراهی‌ها و تاریکی‌ها نجات می‌دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان اسلام ناب و نظام اسلامی در راستای ایجاد فاصله بین نسل جوان با معارف دینی و تربیت اسلامی است، ابراز کرد: توجه مدیران و معلمان باید بر روی تربیت و آموزش دانش‌آموزان و نسل جوان متمرکز شود و باید دانست که بازخورد اعمال و رفتار ما در جامعه به خود ما خواهد برگشت.
 
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در روایات داریم که کسی که انسان را از گمراهی نجات دهد همانند این است که او را از مرگز نجات داده است، گفت: زندگی دنیایی مقدمه تعالی روح و نفس انسان است و در واقع فلسفه اصلی حیات انسان، تعالی روح و لقاء خداوند متعال است.
 
وی تصریح کرد: کسی که از یاد خدا غافل شود زندگی برای او سخت خواهد بود، مال دنیا برای انسان آزمایش است، گاهی انسان به واسطه همین مال و ثروت از خداوند متعال دور می‌شود و روح و جان او در سختی و عذاب خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه معلمان و مدیران مدارس نقش مهمی در سرنوشت معنوی و مادی نسل جوان و نوجوان ما در جامعه و زندگی دنیایی دارند، ابراز کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، شرایط و فرصت بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی فراهم شده است که صدر اسلام تا کنون بی نظیر است و معلمان نقش مهمی در تحکیم و تقویت این فرصت برای تربیت نسلی که در رکاب امام زمان (عج) قرار گیرند و زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشند، برعهده دارند.
 
امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مسجد و اقامه نماز، هیئت‌های مذهبی، حضور در ماه محرم و صفر و مراسم‌های دینی زمینه‌ساز ارتباط نسل جوان با خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) است، گفت: مدیران مدارس و معلمان، با ارتباط عاطفی و معنوی، در راستای ایجاد ارتباط دانش‌آموزان با خدا نقش مثبت خود را ایفا کنند و باید بدانیم که دانش‌آموزان فرزندان ما و جامعه هستند و هر آسیبی به یکی از دانش‌آموزان برسد آسیب به کل جامعه خواهد بود.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار