رژیم صهیونیستی در سراشیبی آشوب و ناامنی

عملیات شهروند اردنی علیه رژیم صهیونیستی که به هلاکت سه صهیونیست منجر شد، زنگ خطر ورود این رژیم اشغالگر و نامشروع به دورانی سراسر آشوب و ناامنی را به صدا درآورده است.
کد خبر: ۶۸۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 10September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات روز یکشنبه یک شهروند اردنی که موجب به هلاکت رسیدن سه صهیونیست شد نخستین عملیات در نوع خود است که از هفتم اکتبر و زمان آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» روی داده است. عملیاتی که بعد از گذشت سه روز از انجام آن همچنان موجب ناآرامی و بحران داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی شده است.

ورود رژیم صهیونیستی به دورانی سراسر آشوب و ناامنی

اما موضوع جالب در این میان که نقطه‌ای قوت برای فلسطینیان و محور مقاومت و موضوعی نگران‌کننده و هراس‌آور برای رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن شده، اقدام جالب توجه مردم اردن در پخش شیرینی در خیابان‌ها به مناسبت انجام موفقیت آمیز این عملیات ضدصهیونیستی است.

البته مردم اردن با پخش شیرینی و شهید نامیدن «ماهر الجازی» عامل این عملیات از او و خانواده بزرگ و مبارز او تقدیر و تشکر کردند. زیرا این شهروند اردنی ازجمله ساکنان روستای «شیخ هارون الجازی» بود که در جنگ سال ۱۹۴۸ علیه رژیم صهیونیستی مبارزان فراوانی را به صورت داوطلب راهی جبهه‌های نبرد برضد دشمن صهیونیستی کرد.

حال پیرامون عملیات «المالکیه» باید گفت که این عملیات ضدصهیونیستی یک واکنش بزرگ و بی‌نظیر مردمی بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی در ۱۱ ماه جنگ غزه در حق فلسطینیان به خصوص مردم غزه و همچنین حملات اخیر ارتش نامشروع «اسرائیل» به کرانه باختری است.

از طرف دیگر، کارشناسان و صاحب‌نظران منطقه‌ای پیرامون زوایای مختلف عملیات «المالکیه» اتفاق‌نظر دارند که انجام این عملیات، آن هم در گذرگاهی میان اردن و کرانه باختری به روشنی نشان داد که مردم اردن تا چه اندازه نسبت به جنایات پایان‌ناپذیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی ناراحت و عصبانی هستند.

ضمن اینکه، انجام موفقیت آمیز عملیات «المالکیه» یک بار دیگر ضعف و ناکارآمدی سیستم امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی را به همگان نشان داد. البته روی دادن این عملیات ضدصهیونیستی در مکانی حساس همچون گذرگاهی میان اردن و کرانه باختری نشان داد که نه فقط در سرزمین‌های فلسطین اشغالی و لبنان، بلکه در سراسر منطقه احساسات ضدصهیونیستی در بالاترین میزان خود قرار داشته و امواج مقاومت در تمامی کشور‌های خاورمیانه درحال گسترش است.

موضوع بسیار مهم و حساس دیگر این است که روی دادن چنین عملیاتی در مرز میان اردن و کرانه باختری یک بار دیگر ثابت کرد که امکان وقوع و انجام عملیات‌هایی مشابه در نقاط، گذرگاه‌ها و محور‌های دیگر وجود دارد و مسئله حیاتی این است که رژیم صهیونیستی به علل و عوامل مختلف نمی‌تواند مانع وقوع چنین عملیات‌هایی شود.

اما موضوع فوق‌العاده مهمی که رژیم صهیونیستی هم به خوبی نسبت به آن آگاه است اینکه، سران و مقامات تل‌آویو به خوبی می‌دانند و آگاه هستند که مردم کشور‌های همسایه به شدت از جنایات، ظلم‌ها و ستم‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع خشمگین و عصبانی هستند و زنگ خطر آغاز دور تازه‌ای از عملیات‌های ضدصهیونیستی به صدا درآمده است.

بر اساس شواهد و اتفاق‌های روی داده در منطقه و در جریان جنگ غزه به نظر می‌رسد که تحولات درگیری‌ها در منطقه به آهنگی سریع، خطرناک و هشدارآمیز درحال حرکت به سمت و سویی بحرانی و نامعلوم است و نه تنها محور مقاومت بلکه مردم کشور‌های منطقه غافلگیری‌های فراوان و غیرقابل پیش‌بینی را برای دشمن صهیونیستی آماده کردند.

در پایان باید گفت سران و مقامات تل‌آویو به خوبی می‌دانند که بعد از انجام موفقیت‌آمیز عملیات «طوفان‌الاقصی» راه برای انجام سایر عملیات‌های مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی همانند عملیات‌هایی که در مرز میان سرزمین‌های فلسطین اشغالی، مصر و اردن روی داد، باز شده است و این موضوعی بسیار نگران‌کننده و ناگوار برای نظامیان و ارتش رژیم اشغالگر قدس از یک طرف و مسئله‌ای چالش برانگیز است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار