فرماندار خرمشهر:

هفته دفاع مقدس متعلق به همه آحاد جامعه است

خواست خدایی گفت: دفاع مقدس را مردم رقم زدند و گرامیداشت این هفته نیز باید توسط مردم و تمام آحاد جامعه برگزار شود نه اینکه فقط مختص ادارات باشد.
کد خبر: ۶۸۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲ - 10September 2024

خرمشهر اولین خاکریز دوران دفاع مقدس/ هفته دفاع مقدس متعلق به همه آحاد جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز با حضور اعضای کمیته‌های مختلف و به ریاست «مسعود خواست خدایی» فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر و دبیری سرهنگ دوم پاسدار «مهدی پوربچاری» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر در سالن جلسات شهید دورقی این فرمانداری برگزار شد.

فرماندار خرمشهر در این جلسه بر لزوم برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و همه مسئولین و مردم باید در این امر دخیل باشند.

وی افزود: پاسداشت خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و همچنین ارج نهادن به جانفشانی جانبازان، ایثارگران و رزمندگان با حفظ کرامت و منزلت والای آنان کمترین کاری است که امروز بر عهده ما قرار دارد که باید به نحو شایسته انجام شود.

خواست خدایی گفت: خرمشهر اولین خاکریز دوران دفاع مقدس بود که برای مدت کوتاهی به دست دشمنان افتاد چون تنها راه زمینی ورود رژیم بعث بود و اگر رشادت‌ها و مقاومت ۴۵ روزه نیروهای رزمنده نبود معادله جنگ تغییر می‌کرد.

فرماندار ویژه شهرستان تصریح کرد: «زنده نگاه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست» این جمله مقام معظم رهبری در راستای مهم شمردن یاد و نام شهدا و شهادت است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس مختص بسیج و سپاه نیست، ادامه داد: دفاع مقدس را مردم رقم زدند و گرامیداشت این هفته نیز باید توسط مردم و تمام آحاد جامعه برگزار شود نه اینکه فقط مختص ادارات باشد، علاوه بر اینکه تمامی دستگاه‌ها نیز مکلف هستند تمام امکانات خود را برای این مراسم بسیج کنند چرا که همه ما مدیون فداکاری‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس هستیم.

خواست خدایی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برپایی ایستگاه صلواتی و نواختن زنگ مقاومت، قرار دادن المان شهدا در مسجد جامع، مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای خرمشهر، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه کتاب، مسابقات ورزشی و کتابخوانی و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح را برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار