15 بهمن ماه؛

یادمان دو شهیده انقلاب در گلزار شهدا رونمایی می‌شود

یادمان شهیدان طیبه واعظی و فاطمه جعفریان در قطعه 39 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) رونمایی می شود.
کد خبر: ۶۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ - 03February 2016

یادمان دو شهیده انقلاب در گلزار شهدا رونمایی می‌شود

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، همزمان با دهه مبارک فجر و در آستانه سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از یادمان شهیدان طیبه واعظی دهنوی و فاطمه جعفریان رونمایی می شود.

مراسم رونمایی از یادمان این دو شهید انقلاب، روز پنج شنبه 15 بهمن ماه  در قطعه 39 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران و با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران  برگزار می شود.

شهید طیبه واعظی دهنوی در سال 1337 به دنیا آمد وی در سال 1350 با پسر خاله مجاهدش ابراهیم جعفریان ازدواج نمود و همگام با او به مبارزه علیه ظلم رژیم پهلوی پرداخت.

شهید واعظی به خاطر مبارزه با شاه و تحت تعقیب بودن همسرش از سال 1354 به زندگی مخفی روی آورداو در 30 فرودین 1356 پس از دستگیری همسرش دستگیر شد. طیبه و همسرش پس از دستگیری، یک ماه تمام زیر سخت ترین شکنجه ها قرار می گیرند و سرانجام در سوم خرداد سال  1356 زیر شکنجه به شهادت می رسند.

شهید فاطمه جعفریان نیز در ۱۵ سالگی با برادر شهید طیبه واعظی دهنوی ازدواج نمود وی در پاییز سال 13۵۵ همراه با همسرش به تبریز هجرت کرد چند ماه بعد خانه تیمی آنها در تبریز مورد محاصره مزدوران امنیتی رژیم ستم شاهی قرار گرفت.

شهید جعفریان پس از ساعت ها مقاومت و پرتاب نارنجک به سوی دشمن، در حالیکه ۱۷ سال بیشتر نداشت توسط مزدوران ساواک به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار