مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی عنوان کرد؛

تدوین نقش کارخانه قند شیروان در دانشنامه دفاع مقدس

سرهنگ الهی راد گفت: باید مقاله نقش کارخانه قند شیروان در دفاع مقدس برای دانشنامه دفاع مقدس تدوین شود.
کد خبر: ۶۸۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ - 10September 2024

جلسه تدوین نقش کارخانه قند شیروان در دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «مهدی الهی راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (سه‌‎شنبه) در جلسه تدوین نقش کارخانه قند شهرستان شیروان در دفاع مقدس، اظهار داشت: کارخانه قند شیروان نقش بسزایی در اعزام نیرو و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به جبهه داشته و این امر باید به خوبی نمایان شود.

وی افزود: در مرحله اول اسناد دفاع مقدس موجود در کارخانه باید بررسی و تفکیک شود و افرادی که در زمان هشت سال دفاع مقدس در کارخانه مشغول به کار بودند و همچنین به جبهه اعزام شدند یا از کمک‌های کارخانه قند به جبهه مطلع هستند شناسایی، جلسه‌ای با ایشان در این خصوص برگزار شود و تا حد مقدور تاریخ شفاهی این عزیزان گرفته شود. همچنین مقاله نقش کارخانه قند شیروان در دفاع مقدس برای دانشنامه دفاع مقدس تدوین شود و جایروند مدیر عامل کارخانه قند گفت با توجه به مهم بودن موضوع همکاری در این خصوص صورت می‌گیرد.

سرهنگ الهی راد ادامه داد: در نهایت غیر از همکاری در حوزه اسناد تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس مقرر شد پایگاه بسیج کارخانه مکانی باشد برای دور هم جمع شدن افراد پیشکسوت کارخانه تا اطلاعات مورد نیاز را استخراج کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار