معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی ویژه ۲۱۰۰ دختر شرکت‌کننده در طرح یاس در خراسان رضوی

افشارنیا از برگزاری دوره آموزشی ویژه دو هزار و ۱۰۰ دختر طرح یاس خراسان رضوی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ - 10September 2024

برگزاری دوره آموزشی ویژه ۲۱۰۰ دختر شرکت‌کننده در طرح یاس در خراسان رضویبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمد افشارنیا» معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اظهار داشت: دوره آموزشی ویژه دو هزار و ۱۰۰ دختر طرح یاس خراسان رضوی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم با همکاری هلال احمر در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی شامل کمک‌های اولیه، امداد و نجات، کارآفرینی، مشاوره و مهارت‌های زندگی و اجرای مراسم ملی مذهبی، اعزام دختران به اردو از جمله اردو‌های زیارتی، راهیان پیشرفت، راهیان نور، اربعین، شوق زیارت و یک‌روزه درون شهری از برنامه‌های قابل اجرا در قالب طرح ملی یاس در استان است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: این دوره ۶۰ ساعته شامل ۳۰ ساعت آموزش مربوط به هلال احمر با موضوع امداد و نجات و کمک‌های اولیه و ۳۰ ساعت مشاوره مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دختران طرح یاس می‌شود.

افشارنیا افزود: ۳۰ ساعت آموزش‌های کمک‌های امداد و نجات به تفکیک ۲۲ ساعت امداد اولیه و هشت ساعت مخاطرات و ۳۰ ساعت دیگر مباحث مربوط به مهارت‌ها و سبک زندگی به تفکیک ۱۷ ساعت مهارت‌های ده گانه، پنج ساعت آسیب‌های اجتماعی و ۳ ساعت مهارت کارآفرینی، ایده‌پردازی و بازاریابی و پنج ساعت دیگر جهاد تبیین پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی، یک ماه در بازه زمانی مرداد ماه تا ۱۰ شهریور در حال برگزاری است و جامعه هدف از دوره‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: دختران شرکت‌کننده در طرح یاس بعد از گذراندن دوره آموزشی نام آنها در سامانه ثبت خواهد شد و بعد از قبولی در آزمون برای آنها گواهینامه صادر می‌شود.

افشارنیا ابراز داشت: از دخترانی که در طرح یاس حائز رتبه برتر شده‌اند جهت آموزش فراگیران در خانه هلال استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار