«معرفی کتاب»

«در حسرت آخرین نگاه»

کتاب «در حسرت آخرین نگاه» سرگذشت پژوهی برادران شهید «قربانحسین و کرم احمدی» و معرفی شهدای روستای بفراجرد شهرستان خلخال که به نویسندگی «فاطمه امیری و فیروزه امیری» در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ - 10September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل؛ کتاب «در حسرت آخرین نگاه» سرگذشت پژوهی برادران شهید «قربانحسین و کرم احمدی» و معرفی شهدای روستای بفراجرد شهرستان خلخال که به نویسندگی «فاطمه امیری و فیروزه امیری» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
برادران شهید کرم و قربان‌حسین احمدی در خانواده مذهبی دیده به جهان گشودند. در کودکی همراه پدر به کشاورزی مشغول شدند و پابه‌پای او به کسب روزی حلال مشغول شدند. در دوران انقلاب اسلامی همراه با پدر در استان خوزستان مشغول به کار ساختمانی بودند و با مشاهده تظاهرات مردمی علیه رژیم پهلوی به خیل دوستداران انقلاب پیوسته و اعلامیه و عکس امام را به روستا آوردند. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافته و به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.
در بخشی از کتاب آمده است:
روزی برای پخت نان کنار تنور حلقه زده بودیم که یک دفعه قربان، پریشان و ناراحت وارد شد و گفت: وای مادر! بدبخت شدیم...! وقتی مادر علت این حرف هایش را پرسید؟ گفت: مادر دکتر چمران شهید شده! مادر که میزان عشق و ناراحتی فرزندش به شهید چمران را می‌دید، گفت: پسرم کمی آرام باش! اما قربان می‌گفت: مادرجان، باید به جبهه رفت و انتقام خون چمران‌ها را گرفت. وقتی درباره‌ی چمران می‌پرسیدیم؟ می‌گفت: شما نمی‌دانید چمران که بود؟ و چه شخصیتی داشت؟ انگار همه‌ی سربازان، به سان فرزند و اولاد او بودیم. آن قدر با مهربانی و محبت با سربازان برخورد می‌کرد که همگی فکر می‌کردیم پدرمان در کنار ماست.
مادرش گفت: تو تازه دامادی! چرا به سرت می‌زنی؟ این کار‌ها چیست که می‌کنی؟! ولی قربان می‌گفت: مادرم، اگر وضعیت مظلومانه‌ی زنان و دختران همجوار جبهه‌ها را ببینی، که چقدر به جوانان، برای کمک التماس می‌کنند، دیگر حرفی از نرفتن به میان نمی‌آوری.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار