رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ملت ایران فرهنگ مقاومت را به تمام دنیا صادر کرد

سردار «سلیمانی» گفت: گسترش فرهنگ مقاومت مردم ایران در سراسر دنیا امروز فرهنگ مقاومت باعث شده تا در آمریکا و کشورهای اروپایی شاهد محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی باشیم.
کد خبر: ۶۸۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ - 10September 2024

ملت ایران فرهنگ مقاومت را به تمام دنیا صادر کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در اجلاسیه شهدای عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان عشایر همواره نقشی مهم و بی بدیل در دفاع از کشور داشته‌اند، اظهار داشت: از زمانی که اولین  دولت‌های متمدن در ایران شکل گرفت، این عشایر بودند که با اتحاد، همدلی و در کنار هم قرار گرفتن، یک قدرت بزرگ و بی‌نظیر را در دفاع از کشور خلق کردند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: تا قبل از دوره رضاخان این عشایر بودند که نیروی دفاعی ملت ایران را در برابر دشمنان تشکیل می‌دادند و آن دسته از پادشاهان کشورمان که از خود شایستگی و لیاقت نشان می‌دادند و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند، تکیه گاه آنها عشایر بود. 

وی ادامه داد: در زمان صفویان و در نبرد با عثمانی، عشایر کرمانشاه نقش مهمی در این نبرد داشتند و حتی زمانی که صلح شد، چند لشگر از عشایر کرمانشاه آماده دفاع از مرزهای ایران بود. 

سردار سلیمانی با بیان اینکه تا دوره قاجار عشایر همچنان نقش پررنگ خود را در دفاع از ایران ایفا می‌کردند، گفت: دوره قاجار دوره‌ای ننگین برای کشورمان است. دوره‌ای که در آن متحمل خسارات زیادی شدیم و طی پنج معاهده بیش از یک میلیون کیلومتر از مرزهای ایران را جدا کردند که البته متاثر از سیاست‌های مزورانه انگلیسی‌ها بود که در صحنه سیاست ظهور پیدا کرده بودند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رضاخان با پشتیبانی انگلیسی‌ها اقدام به سرکوب عشایر و الزام آنها به یکجانشینی کرد، گفت: با این اقدام، آن نیروی مردمی دفاعی که در طول قرن‌ها از این سرزمین بزرگ دفاع کرده بود، به سمت نابودی کشیده شد.  

وی با اشاره به اشغال کشور در سال ۱۳۲۰ توسط متفقین، گفت: تنها یک بار در طول تاریخ کشور ما بدون هیچ‌گونه مقاومتی به اشغال دشمنان درآمد که آن هم در همین سال ۱۳۲۰ و توسط متفقین بود و دلیل اصلی آن هم حذف نیروهای مردمی دفاعی ایران توسط رضاخان و انگلیسی‌ها بود.

سردار سلیمانی گفت: با وجود اینکه رضاخان در آن زمان ارتشی ۱۲۵ هزار نفری را در کشور ایجاد کرده بود، اما زمانی که متفقین آمدند این ارتش هیچ کارایی نداشت و به آنها اعلام شد تا سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند و تسلیم شوند تا کشورمان زیر چکمه‌های سربازان انگلیسی و هندی برود. 

وی با بیان اینکه اگر عشایر بودند و قدرت نظامی آنها توسط رضاخان متلاشی نشده بود ایران هیچگاه در سال ۱۳۲۰ اشغال نمی‌شد، اضافه کرد: در دوره پهلوی دوم هم ۶۰ هزار نیروی مستشار نظامی آمریکایی به ایران آمدند و وارد قدرت دفاعی کشورمان شدند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به پیروزی انقلاب اسلامی و اتکاء دوباره به نیروهای مردمی و عشایر اشاره کرد و گفت: پس از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام سلطه متوجه شد که منافع او نه تنها در این کشور و کشورهای اسلامی بلکه در تمام دنیا به خطر افتاده، بسیج شدند تا انقلاب ملت ایران را متوقف کنند و نگذارند الگویی برای دیگر کشورها شود، لذا توطئه‌های خود را از فتنه‌ها، آشوب‌ها، جنگ‌های مسلحانه منافقین و تجزیه طلبی‌ها آغاز کردند و در نهایت هم جنگ تحمیلی را به راه انداختند. 

وی یادآور شد: با شروع جنگ تحمیلی، امام راحل در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را داد تا نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح قرار بگیرند و از کشور دفاع کنند و در این بین عشایر همچون نگینی بین نیروهای اعزامی به جبهه‌های نبرد درخشیدند. همان روحیه مقاومت، شجاعت، سلحشوری و جنگاوری عشایر که هنوز در میان مردمان ما باقی مانده بود، به میدان نبرد آمد و توانست کشور را در آن دوره سخت به پیروزی برساند و کاری کنند که یک وجب از خاک ما به دشمن داده نشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران در مقابل متجاوزان به این مرز و بوم ایستاد، اما شرف و آزادگی را برای خود به ارمغان آورد و همین هم شده که امروز در بین ملت‌های دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اهمیت حضور مردم در میدان‌ها و صحنه‌های مختلف و خلاء آن در زمان پهلوی کاملا مشخص است، عنوان کرد: براین اساس، مقام معظم رهبری همواره بر حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی تاکید دارند. 

وی تصریح کرد: مقاومت‌ها و رشادت‌های مردم کشورمان و خصوصا جامعه عشایری در طول تاریخ در دفاع از کشورمان باعث شده تا امروز گفتمانی تحت عنوان گفتمان مقاومت را داشته باشیم. اگر امروز مردم مظلوم فلسطین در مقابل وحشی‌ترین انسان‌های جهان و خشن‌ترین اشغالگران تاریخ توانسته‌اند با گذشتن از جان و مال خود مقاومت کنند، از همین گفتمان و رشادت جوانان، شهدا، جانبازان و آزادگان این سرزمین الگوگیری کرده‌اند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران فرهنگ مقاومت را به تمام دنیا صادر کرده‌، گفت: همین فرهنگ مقاومت باعث شده تا امروز در دل دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شاهد محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی باشیم و این زلزله بزرگی است که آثار و پیامدهای آن بعدها مشخص خواهد شد و پیروزی به مسلمان خواهد رسید. 

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار