امیر واحدی: مسابقات «گانری» ترازوی سنجش خلبانان جوان نهاجا است

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: حضور خلبانان جوان در ابعاد پروازی و فنی در مسابقات گانری حائز اهمیت بود که قابلیت خود را  به خوبی نشان دادند.
کد خبر: ۶۸۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲ - 12September 2024

امیر سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره مسابقات تیراندازی هوا به زمین نهاجا (گانری) اظهار داشت: این مسابقات دارای استاندار جهانی و ترازوی سنجش خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: مسابقات گانری ترازوی سنجش خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش است

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه مسابقات گانری دارای دستورالعمل خاصی است و سالی یک بار برگزار می‌شود، افزود: در راستای ارتقاء توانمندی و توان رزم تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، این مسابقات به مدت چهار روز و با حضور شش تیم چهار فروندی از پایگاه‌های شهید فکوری تبریز، شهید یاسینی بوشهر، شهید نوژه همدان، شهید حبیبی مشهد، شهید عبدالکریمی بندرعباس و شهید وحدتی دزفول برگزار شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این مسابقات از انواع تسلیحات و بمب‌های متنوع جنگنده‌های اف ۴ و اف ۵ برای مورد اصابت قرار دادن اهداف از پیش تعیین‌شده استفاده شد.

وی با بیان اینکه مسابقات گانری با رعایت موارد ایمنی و در سطح بالایی انجام شد، گفت: حضور خلبانان جوان در ابعاد پروازی و فنی در این مسابقات حائز اهمیت بود که قابلیت خود را  به خوبی نشان دادند.

امیر واحدی در ادامه درباره تفاوت مسابقات گانری با رزمایش‌ها عنوان کرد: در رزمایش‌ها ضمن مأموریت به نیرو‌ها، از مهمات واقعی بهره برده می‌شود، اما در این مسابقات از مهمات مشقی استفاده می‌شود. 

فرمانده نهاجا اضافه کرد: دو روز اول این مسابقات به صورت تمرینی و با مهمات غیرجنگی و روز‌های سوم و چهارم این مسابقات با مهمات اصلی و جنگی و در میدان تیر پایگاه شهید نوژه برگزار شد.

سرتیپ واحدی خاطرنشان کرد: مسابقات گانری یک تمرین تاکتیکی است که توسط نیروی هوایی ارتش انجام می‌شود و امسال این مسابقات در سطح  فنی بالایی برگزار شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها