کارگاه تصویرسازی قصه‌های قرآنی در البرز برگزار شد

در راستای تقویت روحیه‌ی معنویت‌گرایی و پرورش استعداد‌های هنری در نسل جوان، کارگاهی تخصصی با موضوع تصویرسازی قصه‌های قرآنی در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ - 10September 2024

کارگاه تصویرسازی قصه‌های قرآنی در البرز برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، کارگاه تصویرسازی قصه‌های قرآنی  که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید، با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان مواجه شد. در این کارگاه، مدرس مجرب تصویرسازی به تدریس تکنیک‌های مختلف تصویرسازی با محوریت قصه‌های قرآنی پرداخت و شرکت‌کنندگان را با دنیای زیبای هنر و قصه‌گویی قرآنی آشنا نمود.

در حاشیه‌ی این کارگاه، قصه‌ی زیبای حضرت یونس در شکم ماهی برای شرکت‌کنندگان روایت شد که با استقبال گرم آنها همراه بود. همچنین، کودکان و نوجوانان با هدایت مربیان، به تصویرسازی دو قصه‌ی ماندگار قرآنی، یعنی حضرت ابراهیم در آتش و حضرت یونس در شکم ماهی پرداختند و آثار زیبایی خلق کردند.

همزمان با برگزاری این کارگاه، نشست مشترکی بین مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هشتگرد برگزار شد. در این نشست، بر اهمیت همکاری مشترک برای ترویج فرهنگ قرآنی و هنری در بین نسل جوان تأکید شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های مشابه در آینده صورت گرفت.

 این کارگاه، تنها یکی از سلسله کارگاه‌های توانمندسازی کودکان و نوجوانان در سطح شهرستان ساوجبلاغ می‌باشد که از اوایل سال جاری آغاز شده است. هدف از برگزاری این کارگاه‌ها، تقویت روحیه‌ی خلاقیت و نوآوری در کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است.

آموزش تصویرسازی قصه‌های قرآنی در قالب دو جلسه ۴ ساعته برنامه‌ریزی شده است که اولین جلسه در تاریخ ۱۹ شهریور ماه برگزار گردید و دومین جلسه نیز در تاریخ ۲۶ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار