آزاده دفاع مقدس:

شهدای آزاده مظلوم‌ترین و غریب‌ترین شهدا هستند

«کریمیان» گفت: شهدای آزاده مظلوم‌ترین شهدا هستند که در غربت و اردوگاه‌های های بعثی مظلومانه جان خود را ازدست دادند.
کد خبر: ۶۸۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲ - 10September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «غلام عسگر کریمیان» از فرماندهان و آزاده سرافراز ۸ سال دفاع مقدس امروز (سه شنبه) در اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید این استان اظهار داشت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از شاخصه‏‌های اصلی‏ و اساسی این انقلاب ایدئولوژیک بودن آن است.

کریمیان افزود: روحیه و حرکتی که حضرت امام (ره) بر اساس آرمان‌های اسلام آغاز کرد برای جبهه استکبار خوشایند نبود و باعث شد در همان اوایل پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را برای تحریف، کنترل و مهار این انقلاب انجام دهند، اما ملت ایران با تکیه و ایمان و با هدایتگری‌های حکیمانه امام خمینی (ره) و اعتقاد وتوکل بر خدا مانع تحقق اهداف دشمنان شدند.

آزاده دفاع مقدس استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را از عوامل مهم نهضت حضرت امام خمینی (ره) برشمرد و تصریح کرد: امروز نیز به برکت اندیشه‌های امام راحل، انقلاب و آرمان‌های آن همچون چشمه‌ای پاک و جوشان در جریان است و ملت ایران همچون شهدا تا پای جان از آن پاسداری می‌کنند.

وی دفاع مقدس را نیز برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان با تحمیل این جنگ علیه ملت ایران خطای محاسباتی بزرگی را انجام دادند چراکه از قدرت و اراده مردم کشورمان غافل بودند.

وی گفت: مردم ایران با آغاز جنگ تحمیلی از نقاط مختلف کشور برخواستند و در مرز‌های شلمچه، هویزه، سومار، تمرچین و دیگر نقاط از انقلاب و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و در این میان عده‌ای شهید، جانباز و تعدادی نیز به دست دژخیمان بعث افتادند و اسیر شدند.

 کریمان افزود: رفتاری که با رزمندگان اسیر کشورمان می‌شد، قساوت‌ها و نامردی‌هایی که با آنها می‌شد شرایط را تا حدی سخت می کرد که جز با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت ،امکان تحمل شرایط وجود نداشت،

وی تصریح کرد: لذا آزدگان و شهدای آزاده مظلوم‌ترین شهدا هستند که در غربت و اردوگاه‌های های بعثی مظلومانه جان خود را ازدست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار