فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید:

معنویت افزایی اولویت اول اردوی راهیان نور است

سرهنگ خزایی نگاه معنویت‌افزایی را اولویت اول اردوی راهیان نور غرب کشور خواند.
کد خبر: ۶۸۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ - 10September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ «فریبرز خزایی» فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام این خبر که اردوی راهیان نور غرب کشور، بیستم شهریور برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران، در کنار برنامه‌های بی‌شمار دیگری که اجرا می‌کند، حضور سالیانه در اردوی راهیان نور در محور جنوب و غرب کشور است.

معنویت افزایی اولویت اول اردوی راهیان نور است

وی با بیان اینکه این اردوی پنج روزه از ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه اجرا خواهد شد، در خصوص اهداف برگزاری آن اظهار کرد: در اجرای این برنامه، ضمن حضور خانواده‌ها، نسل جوان کشورمان که شرایط جنگ تحمیلی را ندیده و درک نکرده، با درک رشادت و جانفشانی‌های عزیزانی که در مناطق عملیاتی جنگیدند تا ما امروز در امنیت کامل باشیم، در جریان اقدامات آنان قرار می‌گیرند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: هدفی که ما از برگزاری این اردو‌ها دنبال می‌کنیم، ایجاد نگاه معنویت افزایی جهت آشنایی خانواده‌ها با مناطق عملیاتی غرب کشور در محور کرمانشاه است.

وی خاطرنشان کرد: جهت کیفیت افزایی این برنامه، در کنار بازدید از مناطق جنگی و حضور راویان در این مناطق و بازگویی خاطرات، بازدید سیاحتی از مناطق تاریخی مثل غار قوری قلعه، طاق بستان و همچنین گنج‌نامه همدان که در مسیر حرکت ما قرار دارد، جزیی از برنامه خواهد بود.

 سرهنگ خزایی با اشاره به نقش کرمانشاه به عنوان مرکز هماهنگ کننده و تجهیز نیرو‌ها در زمان جنگ تحمیلی، تاکید کرد: بازدید از مناطق جنگی، یادآور ازخودگذشتگی خانواده‌های ساکن در آن مناطق بود که به عنوان یک شهر مقاوم از کرمانشاه یاد می‌شود. محور‌های عملیات شامل یادمان شهدای پاوه، محور بازی دراز در منطقه سرپل ذهاب و مناطق عملیاتی مرصاد مورد بازدید خانواده‌ها قرار گرفته و در این زمینه نیز روشنگری صورت خواهد گرفت.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برنامه‌های جنبی با موضوعات فرهنگی نیز، در این اردو گنجانده شده، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی شامل برگزاری نماز جماعت و زیارت عاشورا، مسابقه کتابخوانی و مسابقه عکاسی با موضوع سفر به کرمانشاه و همچنین مطالعه منشور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد و در مراسم اختتامیه سوالاتی از این کتاب مطرح شده و به شرکت کنندگان هدایایی اختصاص داده می‌شود.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت مهندس اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت توسعه مدیریت و منابع و همچنین اداره‌کل ارتباطات و امور بین الملل، گفت: حدود ۱۲۰ نفر از همکاران به همراه خانواده خود در این برنامه حضور خواهند داشت که امیدواریم به سلامت به آغوش خانواده بازگردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار