در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب با ۲ میهمان ویژه مطرح شد؛

تاکید ابوالغیط بر نقش قدرت‌های جهانی در تداوم جنایات صهیونیست‌ها

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود در نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو این اتحادیه تاکید کرد که قدرت‌های جهانی توانایی یا تمایل لازم برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی را ندارند.
کد خبر: ۶۸۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱ - 10September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود در صدوشصت‌ودومین نشست وزاری امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب گفت: اسرائیل به جنایت‌های خود افتخار می‌کند و جامعه بین‌الملل از توقف این جنایت‌ها درمانده است.

تاکید ابوالغیط بر نقش قدرت‌های جهانی در تداوم جنایات صهیونیست‌ها

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: قدرت‌های بزرگ جهانی یا تمایلی به توقف تعرض‌های «اسرائیل» ندارند و یا این‌که توانایی این کار را ندارند.

ابوالغیط تاکید کرد: نتانیاهو آماده امضای توافق (آتش‌بس و مبادله اسرا) نیست، زیرا او نمی‌خواهد هزینه‌ای را بپردازد. همچنین وی نمی‌خواهد این جنگ خصمانه را حتی با هدف نجات اسرائیلی‌ها متوقف کند؛ اسرائیلی‌هایی که بیش‌ترشان به حقیقت فریبکاری و برنامه‌های هویدای وی پی برده‌اند.

دبیرکل اتحادیه عرب ادامه داد: اتحادیه عرب در راستای حمایت از فلسطین و رسوانمودن اقدامات اشغالگران در برابر جهانیان اقدام خواهد کرد.

ابوالغیط افزود: رئیس کابینه اشغالگران مدعی است که محور فیلادلفیا دلیل عدم تحقق توافق مبادله اسرا و آتش‌بس است، اما در حقیقت مخالفت با حضور نیرو‌های اشغالگر در مرز میان مصر و نوار غزه موضع مصر است و این موضع از حمایت صریح کشور‌های عربی برخوردار است.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه تاکید کرد: امروز، آتش‌بس صرفاً خواسته کشور‌های عربی نیست، بلکه این موضوع به خواسته‌ای مبدل شده که کشور‌های جهان اجماع واضحی در خصوص آن دارند.

گفتنی است امروز سه‌شنبه صدوشصت‌ودومین نشست وزاری امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب با حضور «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.

حضور وزیر امور خارجه ترکیه در نشست اتحادیه عرب در حالی صورت می‌گیرد که این اتفاق، آخرین بار ۱۳ سال پیش در سال ۲۰۱۱ رخ داده بود. در آن زمان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه به عنوان وزیر خارجه این کشور در نشست اتحادیه عرب حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار