رئیس کل دادگستری استان کرمان:

نظارت دقیق ضامن سلامت اداری است

حجت‌‌الاسلام «حمیدی» گفت: نظارت دقیق ضامن سلامت اداری است و هر چه نظارت‌ها دقیق‌تر و قوی‌تر باشد، سلامت اداری تضمین می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸ - 10September 2024

نظارت دقیق ضامن سلامت اداری است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌‌الاسلام «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید بازرسی استان کرمان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: نظارت دقیق ضامن سلامت اداری است و این امر موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه‌ای عاری از فساد داشته باشیم باید دستگاه اجرایی سالمی داشته باشیم، افزود: باید انسان‌های سالم به مدیریت گمارده شوند تا سلامت را بر مجموعه حاکم کرده و از آن پاسداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه این سلامت جز با نظارت دقیق بر مجموعه حاصل نمی‌شود، گفت: هر چه نظارت‌ها دقیق‌تر و قوی‌تر باشد، سلامت اداری تضمین می‌شود و در این صورت جامعه به رشد و تعالی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون سازمان بازرسی بر دستگاه‌های اجرایی  نظارت همه جانبه دارد، عنوان کرد: این ساز و کار در اصل 174 قانون اساسی به خوبی دیده شده و سازمان بازرسی کل کشور بر هر سه قوه و همه دستگاه‌های اجرایی کشور نظارت عالیه دارد.

حراست، صیانت و سلامت از ماموریت‌های سازمان بازرسی است

حجت الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی» سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آیین، اظهار داشت: حراست، صیانت و سلامت از ماموریت‌های سازمان بازرسی است تا حراست از بیت‌المال مسلمین و سلامت اداری برای خدمت‌رسانی به مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی برای اینکه انجام وظیفه خوبی انجام شود، چشم‌هایی در هر سه قوه دیده شده است، ادامه داد: دیوان محاسبات چشم مجلس شورای اسلامی، تعزیرات چشم دولت و چشم دستگاه قضایی است که ماموریت قوی‌تری در ارتباط با سلامت نهادها به عهده دارد و بازرسی کل کشور که سلامت اداری را عهده‌دار است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در استان پهناور کرمان به دلایل مختلفی چون وسعت و جمعیت با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه هستیم و به همین دلیل ماموریت گاهی اوقات دچار سختی می‌شود، بیان کرد: هر مسئولی در هر رده‌ای در استان کرمان کار با معدل بالا انجام بدهد، قابل تحسین و تقدیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار