وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: موافق تبادل اسرا در ازای آتش‌بس در غزه هستم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تأکید بر ضرورت آزادسازی اسرای صهیونیست در غزه، گفت که از تبادل اسرا در ازای آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۸۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵ - 10September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ضرورت بازگرداندن اسرای صهیونیست تأکید کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: موافق تبادل اسرا در ازای آتش‌بس در غزه هستم

با وجود گذشت ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه و ناکامی رژیم صهیونیستی در آزادسازی اسرای این رژیم، گالانت گفت: بازگرداندن اسرا، وظیفه‌ای است که اسرائیل باید آن را انجام دهد، اسرائیل قادر است با چالش‌های امنیتی مقابله کند.

وی افزود: در خصوص تبادل گروگان‌ها، بنده از توافق در ازای آتش‌بس حمایت می‌کنم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که توان نظامی حماس از آغاز جنگ علیه نوار غزه به شدت زیان دیده است.

وی در خصوص درگیری‌های مرز شمالی رژیم صهیونیستی با لبنان نیز گفت: مرکز ثقل (جنگ) را به سمت شمال حرکت می‌دهیم، ما به تکمیل مأموریت‌ها در جنوب نزدیک شده‌ایم، ما مأموریتی در شمال داریم که هنوز انجام نشده است و آن تغییر وضعیت امنیتی و بازگرداندن ساکنان به خانه‌هایشان است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص نزدیک شدن به پایان مأموریت در جبهه جنوبی در غزه در حالی است که این رژیم که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

از سوی دیگر مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر در عملیاتی غافلگیرانه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شده و حدود ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفت. تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار