رسوایی لابی رژیم اسرائیل در لندن

یک عضو برجسته تیم حقوقی مدافع رژیم صهیونیستی در انگلیس، در واکنش به عمق جنایات وحشیانه این رژیم در غزه، از ادامه فعالیت در این زمینه استعفا و اعلام کرد که از تصمیم لندن برای محدود کردن فروش سلاح به تل‌آویو حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۸۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳ - 10September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، الکس کارلایل نماینده مجلس اعیان انگلیس که به لرد کارلایل هم ملقب است، در یادداشتی برای نشریه ایندیپندنت نوشت که تصمیم دولت کی‌یر استارمر برای تعلیق ۳۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی درست بوده است و تعلل دولت قبل در این زمینه قابل توجیه نیست.

رسوایی لابی رژیم اسرائیل در لندن

مطلب او درست روزی منتشر شد که گروه موسوم به وکلای اسرائیل در انگلیس، طی نامه‌ای تهدید کرد که اگر دولت این کشور تصمیم خود را درباره محدود کردن فروش سلاح به رژیم صهیونیستی تغییر ندهد، اقدام قانونی انجام می‌دهد.

جاناتان ترنر مدعامل این گروه صهیونیستی ادعا کرده است: «ما معتقدیم که تصمیم دولت انگلیس در این زمینه غیرقانونی بود. در حقیقت، این یک تصمیم سیاسی برای راضی کردن مردمی است که بر اساس اطلاعات نادرست و پوشش رسانه‌ای مغرضانه از اسرائیل متنفرند. این یک سوء استفاده از اختیارات قانونی بود.»

شماری از نمایندگان طرفدار رژیم صهیونیستی در مجلس نیز به تصمیم دولت انگلیس اعتراض و آن را نماد حمایت از گروه‌های مقاومت تفسیر کرده‌اند؛ از جمله اندرو میچل وزیر امور خارجه کابینه در سایه که اقدام دولت را مایه شرمساری برای این کشور توصیف کرد.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش طی سخنانی در مجلس عوام تصریح کرد که تصمیم وی برای محدود کردن فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، یک اقدام حقوقی و در چارچوب رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه بوده است.

وی گفت: چارچوب قانون مشخص است. طبق دستورالعمل سال ۲۰۲۱ مجوز‌ها (ی فروش سلاح) باید به طور منظم بررسی شود. ما مجوز‌ها را بررسی کردیم، به نتایج روشنی رسیدیم و این ارزیابی را با پارلمان به اشتراک گذاشتیم.

نخست وزیر انگلیس پایبندی این کشور به حاکمیت قانون را مهم توصیف و تصریح کرد: من درک می‌کنم که این مساله دشوار است، اما این یک تصمیم حقوقی است و نه سیاسی.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار