بورل: نمی‌توانیم فاجعه انسانی در غزه را عادی بدانیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با محکوم‌کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه خان‌یونس گفت که نمی‌توان فاجعه انسانی در غزه را عادی دانست.
کد خبر: ۶۸۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ - 10September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه خان‌یونس واکنش نشان داد.

بورل: نمی‌توانیم فاجعه انسانی در غزه را عادی بدانیم

 وی گفت: «کشتار غیرنظامیان در بمبارانی که ارتش اسرائیل علیه اردوگاه خان‌یونس انجام داده را محکوم می‌کنم».

بورل اضافه کرد: «قوانین جنگ و حمایت از غیرنظامیان باید مورداحترام قرار گرفته شود و نمی‌توانیم فاجعه انسانی در غزه را عادی بدانیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته گفته بود: «توانایی‌ها ما برای اعمال فشار سیاسی بر مقام‌های اسرائیلی برای درخواست آتش‌بس محدود است».

به‌رغم ادعا‌های واشنگتن درباره تلاش برای آتش‌بس جنگ غزه، بمب‌های آمریکایی در منطقه «امن» اعلامی اسرائیل حداقل ۴۰ فلسطینی را در چادر‌های آوارگان شهید و ۶۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه در تشریح جنایت در خان‌یونس اعلام کرده بود که اسرائیل، با سه بمب بزرگ چادر‌های آوارگان فلسطینی در المواصی را بمباران کرد؛ منطقه‌ای که اشغالگران آن را امن اعلام کرده بودند. دست‌کم ۴۰ نفر در این حمله به شهادت رسیده و ۶۰ نفر مجروح شده‌اند و انتظار می‌رود که این آمار افزایش یابد. این نخستین‌بار نیست که اسرائیل منطقه المواصی را بمباران می‌کند.

تیرماه گذشته نیز صهیونیست‌ها در جنایتی مشابه، این منطقه را بمباران کردند که به شهادت بیش از ۷۰ نفر و جراحت بیش از ۲۹۰ نفر منجر شد. 

اسرائیل در جنایت بامداد امروز خود در منطقه المواصی شهر خان‌یونس، از بمب‌های دو هزار پوندی مارک- ۸۴ استفاده کرد. این بمب را جنرال داینامیکس، پنجمین شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکا می‌سازد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته با ۳ کشتار گروهی، ۳۲ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۰۰ نفر دیگر را در نوار غزه مجروح کرده است.

وزارت بهداشت غزه در اطلاعیه جدید خود از سیصد و چهلمین روز جنگ در نوار غزه بار دیگر اشاره کرد تعداد زیادی از شهدا همچنان زیر آوار‌ها هستند. طبق این اطلاعیه، مجموع شهدای فلسطینی به ۴۱ هزار ۲۰ نفر افزایش‌یافته و تعداد مجروحان به ۹۴ هزار و ۹۲۵ نفر رسیده است.

جنگ در فلسطین اشغالی از حدود ۱۱ ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 ارتش اسرائیل با حمله به زیرساخت‌های حیاتی نوار غزه بسیاری از مراکز درمانی این منطقه را ویران کرده است.

نوار غزه تحت محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد و با کمبود دارو و ملزومات پزشکی مواجه است. این در حالی است که «فیلیپه لازارینی» کمیسر کل آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) از شرایط فاجعه‌بار مردم این باریکه صحبت کرد.

لازارینی در اظهاراتی گفت: «تلاش برای برچیدن آنروا تهدیدی برای فلسطینیان است بیش از ۶۰۰ هزار کودک در غزه به مدرسه نمی‌روند و این باعث بذر نفرت و نفرت می‌شود».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: بیش از دو میلیون نفر در غزه در شرایط فاجعه‌بار انسانی گرفتار شده‌اند.

غزه امروز یک مکان وحشتناک و منطقه‌ای است که زندگی انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

پیش از این نیز آژانس آنروا بامداد سه‌شنبه از بازداشت کاروان سازمان ملل که بیش از ۸ ساعت در مسیر شمال نوار غزه بودند، توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار