امام جمعه کرمان:

شهدای امدادگر عصاره‌ای از ایثار و فداکاری توده‌های مردم هستند

حجت‌الاسلام «علیدادی‌سلیمانی» اظهار داشت: شهدای امدادگر عصاره‌ای از ایثار و فداکاری توده‌های مردم هستند که در دوران دفاع مقدس حضور یافته و خدمت کردند.
کد خبر: ۶۸۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ - 10September 2024

شهدای امدادگر عصاره‌ای از ایثار و فداکاری توده‌های مردم هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عصر امروز، ۲۰ شهریورماه در نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، اظهار داشت: شهدای امدادگر عصاره‌ای از ایثار و فداکاری توده‌های مردم هستند که در دوران دفاع مقدس حضور یافته و خدمت کردند.
 
وی با بیان اینکه شهدا در سه معیار قرآنی و محور مهم برتری دارند، افزود: نخستین معیار این است که آنها زمانشناس، موقعیت‌شناس و دشمن‌شناس هستند و در هر زمانی که نیاز است با بصیرت ورود می‌کنند. قرآن کریم در خصوص این معیار می‌فرماید: «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ».
 
امام جمعه کرمان ادامه داد: ویژگی دوم شهدا این است که آنها مخلص و خالص هستند و همه تلاش آنها این بود که حرکت‌های خود را برای خدا انجام دهند و محور حرکت آنها تقوای الهی باشد. در این ارتباط قرآن می‌فرماید: «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ» و کسانی که برای خدا کار می‌کنند از همه بالاترند.
 
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: شهدا و رزمندگان در روزهای سخت، مرد میدان هستند و به رفاه، زندگی آرام و بدون کوچکترین استرس پشت پا زده و خود را به عمق حادثه و سختی می‌برند. قرآن کریم در این باره می‌فرماید: «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا».
 
امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه امروز در بین ما شهدای زنده فراوانی وجود دارند، گفت: همان کسانی که در دوران دفاع مقدس جهاد کردند اما مصلحت الهی بر این بود که زنده بمانند و امروز جوانان به آنها اقتدا کنند. امیدواریم چنین مجالس شهدایی، تکریمی باشد تا نسل جوانان بتوانند به این قله‌ها که همیشه الگو هستند، اقتدا کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار