رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور:

فرهنگ ایثار و شهادت، فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی باید به جوانان منتقل شود

«کولیوند» با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از اقصی نقاط کشور در جبهه‌ها حضور یافتند و همه با هم یک دل و یک صدا بودند، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی باید به جوانان منتقل شود و یکی از راه‌های ترویج این فرهنگ برگزاری چنین کنگره‌هایی است.
کد خبر: ۶۹۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴ - 10September 2024

فرهنگ ایثار و شهادت، فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی باید به جوانان منتقل شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «پیرحسین کولیوند» رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور عصر امروز در نخستین کنگره 119 شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان کرمان (سرو سرخ)، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به رشادت‌ها و ایثارهای شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: کنگر ملی بیش از 2500 شهید امدادگر در هفته بسیج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از اقصی نقاط کشور در جبهه‌ها حضور یافتند و همه با هم یک دل و یک صدا بودند، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی باید به جوانان منتقل شود و یکی از راه‌های ترویج این فرهنگ برگزاری چنین کنگره‌هایی است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور، با اشاره به اینکه همین ایثارگری‌ها باعث شد که امروز با اقتدار بایستیم، افزود: امدادگران ما در جبهه نه تنها سلاحی برای دفاع ندارند که باید یک نفر دیگر را نیز بر دوش بکشند.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار خواهران در امدادرسانی در عرصه دفاع مقدس در قالب پزشک، پرستار، امدادگری و آموزش امدادگران، بیان کرد: امدادگران در حوزه‌های دیگری چون سازماندهی نیروها، آماده‌سازی اردوگاه‌های آوارگان جنگ و همچنین در شناسایی مفقودین نیز اثربخش بودند.

کولیوند با بیان اینکه سه میلیون داوطلب داریم که 140 هزار نفر آنها جوان هستند، گفت: بیش از 40 کشور خارجی، در کنگره اربعین شرکت و مصوب کردند آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ را به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران داده شود و این افتخار و برگ سبزی برای جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار