مدیر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت:

مقابله با تهدیدات فرهنگی با کمک جامعه ایثارگران میسر است

«نریمانی» گفت: تشکل‌های ایثارگری باید در تمامی حوزه‌های مدیریتی از جمله مبارزه با فساد و حمایت از مردم فعال باشند و به عنوان مطالبه‌گران مؤثر عمل کنند.
کد خبر: ۶۹۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ - 11September 2024

مقابله با تهدیدات فرهنگی با کمک جامعه ایثارگران میسر استبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، «رحیم نریمانی» مدیر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت، پیش از ظهر امروز، در نشست تجلیل از دبیران و اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگری استان‌های البرز و تهران که در مجموعه ایثار ساوجبلاغ برگزار شد، خواستار استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایثارگران شد.

نریمانی خدمت را به عنوان افضل برنامه‌ها برای هر شخص بیان کرد و اظهارداشت: وقتی شما توانستید جنگی که تمام دنیا برای ما ایجاد کرده بود را مدیریت کنید، پس امروز نیز می‌توانید خدمات خود را گسترده‌تر کنید

نریمانی تأکید کرد: به دنبال تشکل‌های مطالبه‌گر هستیم و حرکت ایثارگران می‌تواند برای جامعه تأثیرگذار باشد و در تمامی عرصه‌های مدیریتی و باتوجه‌به ظرفیت‌های کشور، باید برنامه‌ریزی شود تا تشکل‌ها وارد تمامی حوزه‌های مدیریتی شوند؛ از مبارزه با فساد تا حمایت از مردم. مهم نیست در چه صنفی فعالیت می‌کنید، باید مطالبه‌گر باشید و در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مسئولیت‌پذیرانه عمل کنید.

وی همچنین هدف از این امر را از بین بردن غرور و حماسه ملی دانست و با بیان اینکه جامعه‌ای که الگو و سرآمد نداشته باشد نمی‌تواند زمینه‌های توسعه پایدار را دارا باشد، عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثار، قهرمان‌پروری است. ما اسطوره داریم، اما باید آنها را به‌خوبی بشناسانیم و تبیین کنیم.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم تبیین نقش این تشکل‌ها در جلوگیری از تهدیدات مذکور بیان داشت: دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر که از جامعه نخبگانی و فعال در عرصه‌های مختلف هستید، می‌توانید در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل، تحکیم بنیاد خانواده، و بهبود و ارتقای آموزش، الگو و سرآمد باشید.

وی همچنین از توجه و تلاش ایثارگران در انتخابات گذشته که به سمت مردم رفتند و امکان حضور بیشتر مردم را فراهم کردند، قدردانی کرد.  نریمانی در ادامه بر کاهش فقر، توسعه‌یافتگی، کمک به محیط‌زیست، وحدت شیعه و سنی، و رسیدگی به مطالبات مردم تأکید کرد و گفت: امروز همه دبیران مسئول هستند و باید به‌عنوان نمایندگان دبیران نمود داشته باشند. چرا‌هایی که در جامعه از جمله فقر، بی‌عدالتی و دیگر مشکلات وجود دارد را شما باید مطالبه کنید و پیگیر باشید.

وی گفت: جامعه سه و نیم‌میلیون نفری ایثارگری در کشور نه‌تن‌ها تهدیدی برای نظام نیستند، بلکه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی صیانت و حفاظت از آن عمل می‌کنند و در هر مقطعی از زمان حضور مؤثری دارند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نقش اساسی در آینده‌پژوهی، شناسایی تهدیدات و تنویر، هدایت و کنترل افکار عمومی ایفا می‌کنند و عملکردی مشابه رسانه دارند. در زمانی که دشمن با تولید، توزیع و نشر اخبار به دنبال هدایت افکار عمومی است، شما به‌عنوان اعضای این تشکل‌ها تعهد و مسئولیت ویژه‌ای دارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار