ولایتی: عراق جایگاه رفیعی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در امور بین‌الملل سفر رئیس جمهور به عراق را برای صلح و ثبات منطقه‌ای و تقویت مناسبات دو جانبه بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۹۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ - 11September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المیادین به سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان به عراق پرداخته و اظهار داشت: عراق یکی از کشور‌هایی است که جایگاه رفیعی در سیاست‌های ما دارد.

عراق جایگاه رفیعی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد

وی ادامه داد که ایران و عراق از ارکان اصلی جبهه مقاومت و تقابل با اسرائیل و قدرت‌های استکباری و خودکامه هستند و در تقابل با آمریکا قرار گرفته‌اند.

ولایتی با اشاره به مفاد توافقنامه امنیتی آمریکا و عراق تصریح کرد که همانطور که ملت ایران، آمریکا را از خاک خود اخراج کردند، عراقی‌ها نیز همین کار را می‌کنند.

این دیپلمات سابق ایرانی به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق به عنوان اولین سفر خارجی وی پرداخته و تاکید کرد که این سفر اهمیت ویژه‌ای برای دو طرف در چهارچوب تقویت مناسبات استراتژیک دارد.

وی ادامه داد که این سفر تأثیرات بسیار مهمی بر آینده سیاسی مناسبات ایران و عراق و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای دارد.

ولایتی ابراز داشت که ایران و عراق با وجود مشکلاتی که دشمنان در مسیر آنها قرار دادند، هرگز تسلیم نشدند و این روند را با قدرت و پایمردی ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد که ایران و عراق ریشه‌های تاریخی و فرهنگی عمیق و مستحکمی دارند و مواضع آنها در قبال تهدیدات و طمع ورزی‌های دشمن تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار