معاون اول قوه قضائیه: 

فعالیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح؛ دارای ظرافت است 

حجت‌الاسلام خلیلی گفت: فعالیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن پراهمیت بودن دارای ظرافت خاصی است به این معنا که مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، صیانتگر نیرو‌هایی هستند که باید هم اقتدارشان حفظ شود و هم در عین حال باید نقص‌هایشان گرفته شود.
کد خبر: ۶۹۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ - 11September 2024

فعالیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح؛ دارای ظرافت است به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌المسلمین «حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضائیه در همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح که امروز (چهارشنبه) در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رسیدگی قضایی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد چنان که در خصوص این معیار برخی مجتهدان فتوا داده اند که هر آن چیزی که ایجاد بدبینی به دین کند گناه کبیره است.

وی ادامه داد: اجرای عدالت ما باید مانند رفتار امام علی (ع) باشد که محکومی که از اجرای عدالت علی زخم‌خورده بود نیز باز هم او را می‌ستود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: قبل از همه چیز آیین دادرسی ما باید به شیوه امام علی (ع) باشد و حتی در رفتار با متهمان نگاه ما به آنان یکسان باشد و غضبناک و غضب آلوده قضاوت نکنیم بلکه رفتار ما به‌گونه‌ای باشد که مجرم احساس کند تنبیه او توام با عشق و دلسوزی و با هدف اصلاح است.

حجت‌الاسلام خلیلی افزود: برخی رفتار‌ها با این عنوان که قاضی هستیم و استقلال داریم و می‌توانیم هرگونه کاری انجام دهیم تبعات سنگین دینی دارد و به عشق و علاقه و محبت دینی خدشه وارد می‌کند؛ بر همین اساس اقدام قضایی ما باید مردم را علاقه‌مند و مشتاق به دین کند و اگر رفتار سازمانی و قضایی را با مفاهیم دینی و معرفتی به کار می‌بریم باید تلاش خود را نیز با انگیزه دینی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده‌ها باید توام با دلسوزی باشد به عبارتی دیگر باید نحوه رسیدگی قضایی به‌گونه‌ای باشد که سرمایه اجتماعی افزایش یابد و البته در جای خود و آنگاه که یک جنایت در جامعه رخ می‌دهد و یا کسی می‌خواهد به امنیت میهن خدشه وارد کند باید سخت و با قدرت با مرتکبان این جنایات برخورد شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: فعالیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن پراهمیت بودن دارای ظرافت خاصی است به این معنا که مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، صیانتگر نیرو‌هایی هستند که باید هم اقتدارشان حفظ شود و هم در عین حال باید نقص‌هایشان گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار