رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

ناترازی برق ظرفیت تولید صنعتی را به ۴۰ درصد رساند

تاجگردون گفت: اکنون بخش صنعت با ۴۰ درصد از ظرفیت اسمی خود به دلیل ناترازی برق تولید دارد.
کد خبر: ۶۹۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸ - 11September 2024

ناترازی برق ظرفیت تولید صنعتی را به ۴۰ درصد رساندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «غلامرضا تاجگردون» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک کمیسیون‌های «برنامه و بودجه، محاسبات»، جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با فعالان اقتصادی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد اظهار داشت: وزیر نیرو میزان ناترازی برق در کشور را ۱۵ هزار مگاوات اعلام کرده است، در حالیکه به نظر می‌رسد ناترازی برق از این عدد بیشتر و ۲۵ هزار مگاوات باشد.

وی افزود: در شرایط باید اولویت در اختصاص برق یا قطعی برق به کدام بخش داده شود، آیا باید بخش خانگی در اولویت باشد یا بخش صنعت؟، در این شرایط صنایعی مانند آلومنییوم را نمی‌توان به سبب نداشتن برق خواباند، اینها مسائل ملی هستند که نیاز به تدبیر ملی دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک سری مسائلی که در این نشست مطرح شد، جنبه محلی و منطقه‌ای دارد که از جمله آن مربوط به نشست زمین، یا کمبود آب و مسائل مرتبط با زعفران است که البته در جای خوب باید مورد توجه قرار گیرد و رفع مشکل شود.

تاجگردون تصریح کرد: باید این موضوع را در نظر داشت که همه چیز پول نیست و گاهی هم عدم دخالت در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای باعث می‌شود که کار بهتر انجام شد.

وی گفت: خراسان رضوی نقطه پیشران کشور بوده و فقط نباید در حوزه گردشگری به آن توجه کرد بلکه توجه به مسائل زیرساختی آن مانند حمل و نقل، آب و خشکسالی نیز لازم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساله بودجه خراسان رضوی باید طبقه بندی ملی و محلی داشته باشد، از همه فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خراسان رضوی دعوت خواهد شد تا در نشست بعدی کمیسیون برنامه و بودجه طی ۲ یا سه هفته آینده حضور یافته و مشکلات در حوزه اعتبارات و بودجه ریشه یابی و ارایه راهکار شود.

این نماینده مجلس از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خواست تا مسائل و دغدغه های مطرح شده در این نشست را طبقه بندی کرده و برای ارائه در نشست آتی آماده کند.

وی همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست مباحث مختلفی از سوی دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف اقتصادی خراسان رضوی مطرح و پیشنهادهایی از سوی نمایندگان مجلس ارائه شد.

تاجگردون بیان داشت: کمبود بودجه زیارت، ضعف زیرساخت‌ها، ناترازی انرژی و مسائل مرتبط با مرز، مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات استان خراسان رضوی در این نشست را شامل می‌شدند که برخی از آنها نیاز به تصمیم‌گیری در سطح ملی دارد.

وی بیان داشت: خراسان قلب ایران است و ۹۰ درصد دغدغه‌هایی که در این نشست مطرح شد، جنبه ملی دارد، که از جمله آنها می‌توان به بحث ناترازی انرژی و نسبت مصارف به منابع بانکی و وضعیت سپرده‌گذاری اشاره کرد.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، مشکلات تجار و فعالان اقتصادی خراسان رضوی نیز به طور عمده به رفع تعهد ارزی و اصلاح قوانین و مقررات و تسهیلاتی که باید از سوی بانک مرکزی به این استان اختصاص یابد، مربوط می‌شد.

تاجگردون گفت: برخی قوانین مانند قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار جزو قوانین خوب مجلس است که اجرای آن ضرورت دارد و این مساله دنبال خواهد شد.

وی ابراز داشت: به نظر می‌رسد خراسان رضوی با توان فنی و علمی که در حوزه خصوصی و دولتی دارد، می‌تواند پیگیر اجرای قوانین و رفع مشکلات باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار