ایده جدید وام قرض‌الحسنه اموال برای جهش تولید

پرتوافکنان گفت: عضو هیات مدیره بانک سپه در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با ارائه مقاله‌ای، ایده جدیدی برای ارائه وام قرض الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) در راستای جهش تولید ارائه کرد.
کد خبر: ۶۹۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵ - 11September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، در سی‌و‌چهارمین همایش بانکداری اسلامی که با حضور مدیران و کارشناسان نظام بانکی و جمعی از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه برگزار شد، «مصطفی پرتوافکنان» عضو هیات‌مدیره بانک سپه ضمن ارائه مقاله‌ای با عنوان «آسیب شناسی و بالفعل‌سازی ظرفیت‌های قرض الحسنه» ایده جدیدی برای ارائه وام قرض الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) برای جهش تولید با مطالعه موردی در بانک سپه ارائه کرد.

ایده جدید وام قرض‌الحسنه اموال برای جهش تولید

پرتوافکنان در این همایش اظهار داشت: با توجه به بند ۲ اصل ۴۳ قانون اساسی مبنی بر تامین امکانات و شرایط لازم برای کسانی که قادر به کار هستند ولی وسایل و امکاناتش را در اختیار ندارند، با لحاظ افزایش قیمت امکانات و تجهیزات برای شروع به کار و عدم پوشش سقف لازم قرض‌الحسنه از طریق وام بدون بهره، می‌توان برای این دسته از افراد با توجه به ظرفیت وسیع عقد قرض و اجازه قرض مال و تعریف مال که صرفا وجه نقد نمی‌باشد؛ زمینه ایجاد اشتغال و جهش تولید را فراهم کرد.  

عضو هیات‌مدیره بانک سپه افزود: در این طرح مردم، سازمان‌ها، دولت و بانک‌ها می‌توانند اموال و دارایی‌های خود از قبیل زمین، مسکن، ماشین آلات، تجهیزات و ... که راکد بوده و مورد نیاز کارآفرینان که توان انجام کار دارند را در قالب عقد قرض تهیه و از طریق بانک‌ها و یا ایجاد سازمان و نهاد مدیریت قرض‌الحسنه اموال، در اختیار آنان قرار دهند.

پرتوافکنان خاطرنشان کرد: مطالعه پژوهش مورد نظر از طریق مدل داده بنیاد با بررسی پیشینه نظری داخلی، خارجی و خبرگان بانکی، ۱۳۵ مفهوم را استخراج و با تحلیل داده ها، مدل اجرایی موضوع را طراحی نموده است.

مقاله مورد نظر از طریق موسسه عالی آموزش بانکداری به زودی به همراه سایر مقالات در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار