چرایی شکست نیروی دریایی آمریکا در برابر انصار الله یمن

اخراج نیرو‌های متجاوز و اشغالگر آمریکایی از دریای سرخ، آن هم پس از چندین ماه درگیری با ارتش یمن را می‌توان شکستی بزرگ و تاریخی برای ایالات متحده آمریکا دانست که با انتقادات گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌ای داخل این کشور مواجه شده است.
کد خبر: ۶۹۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 12September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که بیش از ۳۹۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، بامداد سه‌شنبه این هفته در حساب کاربری خود در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «باگذشت چندین سال از تجاوز و محاصره، ملت یمن به لطف خداوند توانسته‌اند امتیازات بزرگی به دست آورند.» خبری که به سرعت در تمامی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بازتاب فراوانی پیدا کرد.

اخراج نیروی دریایی آمریکا از دریای سرخ

اما بازتاب این خبر زمانی اهمیت و جایگاه خود را بیش از پیش نشان می‌دهد که به این مهم توجه کنیم همزمان با بازتاب گسترده خبر خروج نیروی دریایی آمریکا از دریای سرخ، این موضوع با جنجال‌ها و سر و صدا‌های بسیار زیادی در داخل آمریکا همراه شده است و شاهد ایجاد موج بزرگ و گسترده‌ای از انتقادات در محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی در آمریکا هستیم.

این درحالی است که خروج نیروی دریایی آمریکا از دریای سرخ را می‌توان رویدادی کم‌نظیر و بی‌سابقه در تاریخ معاصر ایالات متحده آمریکا دانست. زیرا تا امروز هیچ‌گاه شاهد نبودیم که نیروی دریایی آمریکا در جریان چند ماه درگیری با نیروی دیگر به این نتیجه برسد که باید منطقه درگیری را ترک کند. موضوعی که قطعا از لحظات اولیه انتشار این خبر و تا روز‌ها و هفته‌های آینده جنجال‌ها و حواشی زیادی را پیرامون نحوه و نوع عملکرد ارتش آمریکا ایجاد کرده و شکل خواهد داد.

البته باید گفت که اخراج نیروی دریایی آمریکا از دریای سرخ با گذشت سال‌های فراوانی از جنگ یمن و ائتلاف کشور‌های عربی و محاصره ظالمانه‌ای که دشمنان مردم و ملت یمن علیه آنها وضع کرده بودند، دستاورد بسیار بزرگ و تاریخی برای ملت یمن است که امری محال را محقق کرده و نیرو‌های آمریکایی را از آب‌های منطقه‌ای خود بیرون کردند.

در حقیقت باید بگوییم که نیرو‌های مسلح یمن که در دفاع از مردم و ملت فلسطین جنگ تمام عیار را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند به خوبی و با شایستگی تمام توانستند با استفاده از استعداد و توان داخلی خود و همچنین با کمک و یاری خداوند، ضربات سخت و دردناکی را بر پیکره سراسر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی وارد کرده و تجارت دریایی این رژیم اشغالگر و نامشروع را در دریای سرخ به صورت کامل متوقف کنند.

نکته جالب توجه در این میان استقامت و پایداری ملت و ارتش یمن در مسیر دفاع از مردم فلسطین است، تا آنجایی که بعد از آنکه همپیمانان و متحدان رژیم صهیونیستی ازجمله آمریکا و انگلیس در دفاع از این رژیم حملات گسترده و شدیدی را علیه یمن انجام دادند، باز هم شاهد تداوم عملیات‌ها و حملات ارتش یمن به رژیم اشغالگر قدس بودیم. این اقدامات ارتش و نیرو‌های مردمی یمن تا آنجایی هم ادامه پیدا کرد که نوک پیکان حملات و عملیات‌های ارتش این کشور به سمت کشتی‌های جنگی و ناو‌های آمریکایی متمرکز شد و در این مسیر ضربات سخت و دردناکی را به آنها نیز وارد کرد.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعاتی که پیرامون درگیری‌های میان ارتش یمن و نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ منتشر شده است، ارتش و نیرو‌های مردمی این کشور تا امروز و در ماه‌ها درگیری با قدرتمندترین نیروی دریایی دنیا، چندین مرتبه کشتی‌های نظامی و ناوشکن‌های این کشور را هدف حملات موشکی و پهپادی خودشان قرار بدهند و آسیب‌های فراوانی را هم به آنها وارد کنند.

در پایان باید گفت که اخراج نیروی دریایی آمریکا از دریای سرخ توسط یمن، مزد تمامی شجاعت‌ها، ایثار‌ها و فداکاری‌های ملت بزرگ و شجاع یمن در مسیر حمایت و پشتیبانی از فلسطینیان به خصوص مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه بود که خداوند با کمک بزرگ و ویژه‌ای که به ارتش و نیرو‌های مردمی این کشور کرد این افتخار را نصیب آنها کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها