امام جمعه قزوین:

بین آمریکا، اسرائیل و انگلیس تفاوتی وجود ندارد

آیت الله «عابدینی» گفت: بین آمریکا، اسرائیل و انگلیس تفاوتی نیست، گاهی در تحلیل‌ها گفته می‌شود آمریکا حامی اسرائیل است که این تحلیل درست نیست، آمریکا همان اسرائیل و اسرائیل همان آمریکاست
کد خبر: ۶۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ - 11September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با سربازان و کارکنان پادگان آموزشی شهدای جوادنیا، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی به ما یاد داده‌اند که آدم‌ها از یک جهت دو دسته هستند، یک دسته آنهایی که با خدا ارتباط دارند و دسته دیگر هم آنهایی که به‌دنبال ارتباط با غیر خدا هستند.

وی افزود: خدای متعال از فطرت انسان عهد و پیمان گرفته که نام این پیمان عهد الست است و به همین خاطر در دل همه آدم‌ها زمینه محبت به خدا و ارتباط با خدا وجود دارد. عهد الست پیمانی بین انسان و خداوند است و مهمترین قراردادی است که انسان در زندگی خود پای آن حاضر می‌شود و از آنجایی که هر پیمانی نیازمند شاهد است، خداوند می‌فرماید شما خودتان شاهد این عهد باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هر انسانی که بویی از آدمیت برده باشد، منکر این عهد و پیمان نمی‌شود، گفت: یعنی اگر هر آدمی به وجود خود مراجعه کند، می‌بیند که این پیمان در وجود او قرار گرفته و ناخودآگاه به‌دنبال رسیدن به خالق هستی است.

عابدینی اضافه کرد: مورّخین غیرمسلمان می‌گویند ما در دنیا جست‌وجو کردیم، آثار به جا مانده از پیشینیان را مشاهده کردیم و دیدیم یک جاهایی تمدن نبود یعنی فرهنگ، سواد، علم و صنعت وجود نداشت و حکمرانی اجتماعی ضعیف بود، اما هیچ جا ندیدیم که عبودیت و بندگی نباشد، یعنی همه انسان‌ها اهل پرستش هستند.

وی با ذکر اینکه آن زمانی که جامعه ما به‌دنبال رضاخان بود، شیطان را می‌پرستید، ادامه داد: اکنون همه آنهایی که آمریکا را کدخدا می‌دانند، شیطان را می‌پرستند و آنهایی که اهمیت مبارزه با یهود را نمی‌فهمند، بردگان شیطان هستند.

بین آمریکا، اسرائیل و انگلیس تفاوتی نیست

امام جمعه شهر قزوین با اشاره به اسامی شیاطین بزرگ امروز جهان گفت: استکبار جهانی شیطان بزرگ و نمای دیگری از جرثومه خبیث صهیونیستی است و صهیونیست‌ها نیز بزرگ‌ترین شیطان عالم آفرینش هستند.

عابدینی افزود: باید بدانیم که بین آمریکا، اسرائیل و انگلیس تفاوتی نیست، گاهی در تحلیل‌ها گفته می‌شود آمریکا حامی اسرائیل است که این تحلیل درست نیست، آمریکا همان اسرائیل و اسرائیل همان آمریکاست و باید بدانیم آمریکا، انگلیس و اسرائیل یک پدیده شوم هستند.

وی ادامه داد: آمریکا در سوریه و عراق پایگاه‌هایی دارد، یکی از جاهایی هم که پایگاه دارد سرزمین‌های اشغالی است، بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا، موجودیت اشغالگران صهیونیست است، قرآن هم به ما دستور داده که باید با قدرت و قوّت با این شیطان بزرگ به مبارزه برخیزیم و قرآن وعده داده که در این مبارزه بندگان شایسته خدا پیروزند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بر اساس قرآن آینده جهان از آن بندگان شایسته خواهد بود، گفت: همه آدم‌ها می‌گویند در آینده کسی خواهد آمد که جهان را نجات خواهد داد، اما در مکتب اسلام و تشیع این کلی‌گویی به‌صورت مصداقی بیان می‌شود و منجی دنیای انسان‌ها هم امام زمان (عج) معرفی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار