ضرورت شجاعت جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوز علیه مردم غزه

قطر از جامعه جهانی خواست برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اراده سیاسی و شجاعت داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱ - 11September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوهره بنت عبدالعزیز السویدی» معاون نماینده دائم قطر در ژنو، در پنجاه و هفتمین نشست شورای حقوق بشر اعلام کرد: «اجرای یک سیستم بین‌المللی قابل اعتماد برای حمایت از حقوق بشر مستلزم آن است که جامعه بین‌المللی شجاعت و اراده کامل سیاسی را برای شکستن سکوت، پذیرفتن مسئولیت قانونی و اخلاقی خود داشته باشد، برای توقف تجاوز علیه مردم غزه تلاش کند، به اشغالگری رژیم اسرائیل پایان دهد، از مردم فلسطین حمایت کند که در معرض نسل‌کشی قرار دارند، رژیم اشغالگر را ملزم به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری کند و پاسخگویی همه مسئولان تخلفات و جنایات مرتکب شده علیه فلسطینی‌ها را تضمین کند».

ضرورت شجاعت جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوز علیه مردم غزه

السویدی اعلام کرد: دولت قطر با دیدگاه کمیساریای عالی حقوق بشر موافق است، مبنی بر اینکه نظام حقوق بشر کنونی نیازمند گفت‌وگو و اراده سیاسی بیشتر برای تقویت اعتماد و ایجاد پل‌های ارتباطی بین جوامع و مردم برای تحکیم اصول انسانی مشترک است که با ادبیات انزجار، نژادپرستی و تبعیض از هم پاشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام بین‌المللی نمی‌تواند چشم خود را بر نقض‌ها و جرایم علیه بشریت ببندد، افزود: نیاز به نظامی وجود دارد که به انسانیت همه مردم به‌طور یکسان احترام بگذارد و حقوق بشر را برای همه بدون در نظر گرفتن نژاد، جنسیت، رنگ و مذهب آن‌ها اجرایی کند نه اینکه صرفا به خاطر متفاوت بودن قربانی، به نقض و جرائم دیگر توجه کند.

معاون نماینده دائم قطر در ژنو خاطرنشان کرد: این دیدگاه فلسفی در مورد شرایط کنونی غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌ویژه با تداوم تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت بیش از ۴۰ هزار شهید، ده‌ها هزار مجروح شد، کاملا صدق می‌کند. جرائمی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

السویدی به رنج مداوم مردم سودان هم اشاره کرد که از حدود یک‌سال و نیم پیش در نتیجه درگیری‌ها شرایط انسانی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در سراسر این کشور وخیم شد و گفت: قطر خواهان توقف دائمی جنگ و به دنبال آن مذاکرات گسترده با هدف دستیابی به یک توافق صلح پایدار است که به مطالبات مردم سودان درباره برقراری ثبات، توسعه و رفاه پاسخ دهد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار