مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: شهدای گمنام سرمایه معنوی انقلاب هستند

سرهنگ «خواست خدایی» با بیان اینکه شهدای گمنام سرمایه معنوی انقلاب و الگوی راه بشریت هستند، بر ساخا و ساماندهی المان‌های شهدای گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳ - 11September 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی سرهنگ «پاسدار سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با سرهنگ پاسدار «باقر پسنده» جانشین بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین «محمد جواد جعفری مهر» مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان کهگیلوه و بویراحمد پیرامون یادمان شهدای گمنام لوداب، لیشتر و دهدشت برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: شهدای گمنام سرمایه معنوی انقلاب و الگوی راه بشریت هستند و اقتدار امروز کشور، مرهون خون پاک و مطهر شهیدان است.
 
سرهنگ خواست خدایی با بیان اینکه استان امسال این افتخار را دارد که میزبان پنج شهید گمنام باشد، افزود: از هشت مکان پیشنهادی برای جانمایی شهید گمنام در استان بازدید شده است و از این تعداد پنج مکان به تایید نهایی رسیده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر اداره یا سازمان که متقاضی دریافت شهید گمنام هستند، مکان موردنظر باید ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد که شهید گمنام تعلق گیرد.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: شهدای گمنام سرمایه معنوی انقلاب هستند
 
سرهنگ خواست خدایی ابراز داشت: ضروری است یادمان‌های شهدای والامقام گمنام در سطح ساماندهی شوند و بر اساس شناسنامه‌ای که برای یادمان‌ها تهیه شده است تکمیل شوند.
 
وی با بیان اینکه ساخت المان شهدای موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و با تاکید بر تسریع در ساخت المان شهدای گمنام لیشتر، لوداب و حوزه علمیه خواهران شهر دهدشت، خاطرنشان کرد: به صرف هرینه‌های زیاد برای ساخت المان‌های شهدا اعتقاد نداریم بلکه باید ساده، شیک، بادوام، متناسب با شرایط آب و هوایی همان منطقه و در عین حال به گونه‌ای باشد که سریع‌تر ساخته شود.
 
سرهنگ پاسدار «باقر پسنده» جانشین بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: امروز همه ما وظیفه داریم که در راستای زنده نگه داشتن باد و خاطره شهدا با تمام توان پای کار باشیم 
 
سرهنگ پسنده افزود: در بعضی از شهرستان‌های استان کار‌های خوبی در جهت ساماندهی گلزار شهدا صورت گرفته است که می‌طلبد بیش ار پیش در این زمینه همکاری‌های لازم صورت گیرد.
 
جانشین بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز جهت ساخت پروژه شهدای گمنام لوداب تامین شده است و در صورت تامین برق روند ساخت آن در اسرع وقت آغاز می‌شود. المان شهدای لیشتر و حوزه علمیه خواهران دهدشت نیز در صورت تأمین اعتبار لازم ساخته خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد جواد جعفری مهر» مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهید در مبانی دینی و اعتقادی جایگاه ویژه‌ای دارند و انشاءالله شهدا در روز قیامت، همه کسانی که به شهدا خدمت می‌کنند را شفاعت کنند.
 
وی بیان کرد: شهید خوشنام از زمانی که در حوزه علمیه خواهران شهر دهدشت به خاک سپرده شد، اثرات و برکات زیادی داشته است. حضور و توسل مردم، برگزاری مراسمات فرهنگی و معنوی، آرامش و انرژی همه به برکت وجود این شهید والامقام است. 
 
مدیر خدمات حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کم کاری در ساخت المان شهدای گمنام زیبنده و در شأن شهدای گمنام نیست لذا باید المان شهدای گمنام ساماندهی شوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار