آلمان: جنگ در غزه طول کشیده و باید پایان یابد

رئیس جمهور آلمان امروز در سخنانی تاکید کرد که جنگ در غزه طول کشیده و باید پایان یابد.
کد خبر: ۶۹۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱ - 11September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فرانک والتر اشتان‌مایر» رئیس جمهور آلمان روز چهارشنبه بر ضرورت دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

آلمان: جنگ در غزه طول کشیده و باید پایان یابد

وی در سخنانی گفت: «جنگ در غزه طول کشیده و باید پایانی برای آن وجود داشته باشد و می‌توانیم با طرح پیشنهادی بایدن به توافق آتش‌بس دست یافت».

اشتان‌مایر اضافه کرد: «تمامی طرف‌هایی که بر حماس و اسرائیل نفوذ دارند باید از آن برای دستیابی به توافق آتش‌بس استفاده کنند».

رئیس جمهور آلمان تاکید کرد: «باید امنیت ایجاد شده و راه حل دو دولت پس از آتش‌بس و آزادی اُسرا از غزه حاصل شود». از سوی دیگر رئیس جمهور مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود گفت: استفاده از غذا به عنوان سلاحی برای گرسنگی دادن به فلسطینی‌ها امری بسیار خطرناک و در تضاد با حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است. جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در حالی ادامه دارد که ارتش اسرائیل یک مدرسه دیگر سازمان ملل را در نوار غزه هدف قرار داد و چند فلسطینی را به شهادت رساند.

روابط عمومی دولت غزه، عصر امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه «الجاعونی» در اردوگاه النصیرات (مرکز نوار غزه) را هدف حمله قرار داده است.

بر اساس این اطلاعیه، این مدرسه یکی از مدارس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه بوده که حدود ۵۰۰۰ آواره در آن اسکان داشته‌اند.

دولت غزه گفت در این جنایت، دست‌کم ۹ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۸ نفر دیگر از جمله چند کارمند سازمان ملل مجروح شده‌اند. این چهل و هفتمین حمله ارتش اسرائیل به خانواده‌های فلسطینی در اردوگاه النصیرات است؛ منطقه‌ای که حدود ۲۵۰ هزار فلسطینی در آنجا اسکان دارند.

دقایقی بعد از انتشار اطلاعیه دولت غزه، شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد شمار شهدای فلسطینی در الجاعونی به ۱۳ نفر افزایش یافته است. «محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه به الجزیره گفت مدرسه الجاعونی برای بار پنجم امروز مورد تهاجم قرار گرفته است.

او اشاره کرد این مدرسه بدون هشدار قبلی و به صورت ناگهانی هدف حمله ارتش اسرائیل قرار گرفته است.

محمود بصل درعین‌حال گفت تعدادی از آوارگان همچنان زیر آوار‌ها هستند و خارج نشده‌اند. این در حالی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ده‌ها فلسطینی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت غزه، عصر امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته با حمله به نقاط مختلفی از نوار غزه ۶۴ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۰۴ نفر دیگر را در نوار غزه مجروح کرده است.

وزارت بهداشت غزه در اطلاعیه جدید خود از سیصد و چهل و یکمین روز جنگ در نوار غزه بار دیگر اشاره کرد تعداد زیادی از شهدا همچنان زیر آوار‌ها هستند.

طبق این اطلاعیه، مجموع شهدای فلسطینی به ۴۱ هزار ۸۴ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۹۵ هزار و ۲۹ نفر رسیده است.

جنگ در فلسطین اشغالی از حدود ۱۱ ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. ارتش اسرائیل با حمله به زیرساخت‌های حیاتی نوار غزه بسیاری از مراکز درمانی این منطقه را ویران کرده است. نوار غزه تحت محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد و با کمبود دارو و ملزومات پزشکی مواجه است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار