ابتلای ۱۸۹ نفر به تب دنگی

کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای ۱۸۹ نفر به تب دنگی، از صید پشه آئدس در هشت استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ - 11September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «فیروزه گوشه» کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت تب دنگی در کشور اظهار کرد: بر اساس گزارشات نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تاریخ ۲۱ شهریور ماه بالغ بر ۱۸۹ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

ابتلای ۱۸۹ نفر به تب دنگی

وی افزود: از این تعداد ۴۴ بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که ۱۱ مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و ۳۳ مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده‌اند و انتقال محلی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پشه آئدس در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و آذربایجان شرقی صید شده است.

 تب دنگی نوعی بیماری ویروسی عفونی است که از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود. هنگامی که پشه آئدس فردی را که به ویروس دنگی آلوده شده است نیش می‌زند، ویروس وارد بدن پشه می‌شود؛ سپس وقتی پشه آلوده فرد دیگری را نیش می‌زند و خون‌خواری می‌کند، ویروس وارد جریان خون آن فرد و باعث بروز بیماری می‌شود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار