معرفی کتاب:

«تاریخ توصیفی نقش استان کردستان در دفاع مقدس»

کتاب «تاریخ توصیفی نقش استان کردستان در دفاع مقدس» در دوجلد به نوسیندگی دکتر فایق فرجی با حمایت اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان کردستان به قلم تحریر در آمده است.
کد خبر: ۶۹۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹ - 12September 2024

«تاریخ توصیفی نقش استان کردستان در دفاع مقدس»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سنندج: کتاب «تاریخ توصیفی نقش استان کردستان در دفاع مقدس» در سال ۱۴۰۲ به نویسندگی آقای« مخمد فایق فرجی » در قالب دو جلد که هر جلد شامل سه فصل می‌باشد به رشته تحریر درآمده است.
نویسنده در فصل اول جلد اول که شامل پنج بخش می‌باشد به معرفی استان در مولفه‌های مثل موقعیت جغرافیایی استان، تقسیمات شهری و جمعیتی، نقش مردم کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی و جریان‌های سیاسی و غائله‌های آشوبگری می‌پردازد.
فرجی در فصل دوم این کتاب که شامل شش بخش می‌باشد به نقش نیرو‌های مسلح استان از قبیل لشکر۲۸پیاده کردستان، سپاه پاسداران، ژاندارمری، سازمان پیشمرگان مسلمان کرد وبسیج در مقابله با گروه‌های منحله و عملیات‌های پاکسازی و عملیات‌های بینابینی وبرون مرزی نیرو‌های مسلح استان می‌پردازد
در بخشی از کتاب در خصوص چگونگی تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد آمده است: بلاشک اعلام موجودیت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد، آغاز تحولی نو در مسایل کردستان محسوب می‌گردد. پشمرگان مسلمان کرد، همان مسلمانانی بودند که علیرغم کثرت تعداد، گروه‌های سیاسی آنها را در معادلات سیاسی کردستان حذف کرده بودند و هیأت حسن نیت نیز هیچ گاه در مذاکرات به آنها توجهی نکرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار